Sorento - moje zlaticko

Odpovědět
TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

Co je to za typ a vyrobce toho computeru a je slozite to napojit?
Jo mas i hezky zpetny zrcatko.... taky poradis jak se typ jmenuje a kde koupit?

Ja mam zpetnou kameru resenou malou obrazovkou napravo od zrcatka... a trochu to vadi spolujezdci ve vyklopeni slunecni clony.
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maik007
Příspěvky: 47
Registrován: čtv lis 21, 2013 12:50 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Maik007 »

AD Palubní pc
je to Astra Veramon http://veramon.czweb.org/kontakt.html ten s větším displejem. (vtipné je, že jsem si myslel, že ho vložím místo originálního pc, ale tam se ten větší displej prostě nevejde :)

nechal jsem si udělat odděleně elektroniķu a displej, jinak to myslím dělá v jednom kuse.
Elektroniku jsem vložil pod střechu u originál boardcomputeru, displej je připojen krátkým kablíkem.

se dvěma teplotními čidly (mám je ještě v kastlílu, protože jsem se nějak nedokopal je do auta přimontovat :) vyšel i s poštovným na nějakých 1930 Kč + cca 50 za krabičku a 50 za tlačítka

POZOR - není to v krabičce, tu jsem kupoval v GME, tedy tu krabičku na displej-původně jsem měl ovládací tlačítka hned u displeje, ale jevilo se to jako nepraktické, protože při nastavování byl displej schovaný pod rukou. Nakonec jsem tlačítka umístil každé po jedné straně tlačítek orig. boardcompu..

ovládání je dvěma tlačítky, jinak umí i dvě úrovně podsvícení,ovládáno kabelem od světel, ale u mne je to k ničemu, protože zatím nemám denní světla.

připojil jsem to přímo na konektor u originál board compjutru, vykoumal pár hodnot nutných pro funkci a hotovo.

jen mi neběží ten stav nádrže, nevím jestli je to tím, že samotný palivoměr ukazuje kraviny, nebo ten drát do ukazuje stav paliva do original kompjutru vede jiné hodnoty, anebomje to tím,že je ukazatel paliva u sorenta zapojen obráceně než v jinýçh autech.

Chvíli jsem si s tím hrál, takže to jednou dokone ukazovalo nějaký stav paliva, ale pak se to zase pojeblo.. Nechal jsem to tedy takhle, myslí si, že je plná nádrž, a ukazuje mi to spotřebu za posledních 30km..
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
Uživatelský avatar
Maik007
Příspěvky: 47
Registrován: čtv lis 21, 2013 12:50 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Maik007 »

Ad zrcátko

je od firmy TSSgroup, já ho tam kupoval cca před rokem, mám tam dealerský ceny, vyšlo ca na 3000, ale teď ho tam nemají. Byly dva typy, ten druhý měl mít automatické nastavování jasu nebo stmívání, já mám ten levnější. je to typ na Hyundai/Kia.

Dělajížse i nějaká univefzální co se přidělají na origo zrcátko, ale tohle má držák přímo do úchytu na skle, a vypadá to nenápadně a pěkně.

Má to vstup na video, ten je aktivní když zjistí videosignál, a přednostní je samořejmě od couvací kamery, na kterej se přepne po zařazení zpátečky.


Tohle bylo první co jsem do auta dával navíc, když se loni rozrostla rodina, tak abych viděl proč holka řve, takhle když je řev, tak vidím jestli vypadl dudlík nebo jí jen olizujou psi :lol:

Kameru mám chycenou na tyčce od zadní opěrky.

Ještě mám teda krabičku s ovládáním a vstupem na 4kamery a 1 video vstup, po stisku tlačítka se zapne napájení kamery na 10-15sekund. Kameru tedy spustím tlačítkem na palubce.

Všiml jsem si, když jsem ty auto kamery používal místo chůvičky, tak byly za chvíli dost horký, takže je nedoporučuju používat delší čas.

Couvací kameru řeším až teď (už ji mám namontovanou, protaženo skrz dveře do kufru, zbývá mi propojit dopředu a ještě nalézt drát od couvačky,

>Tommyboy
Kde jsi vyštrachal drát od couvaček? Přímo od lampy nebo někde vepředu u řidiče?
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
Uživatelský avatar
Maik007
Příspěvky: 47
Registrován: čtv lis 21, 2013 12:50 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Maik007 »

Vlastně ještě jeden kousek jsem dodělával, ovládání TODu s přídavným zobrazením na palubce,
Ukazuje jak zvolený režim, tak bargrafem s 10ti LED kolik momentu jde na předek:

tohle je ten přídavný indikátor (jo, a jedna dvě LEDky nesvítí, ale nechce se mi to předělávat)
2015-01-23 22.16.46-640.jpg
2015-01-23 22.16.46-640.jpg (14.72 KiB) Zobrazeno 14374 x
2015-01-23 22.16.50-640.jpg
2015-01-23 22.16.50-640.jpg (14.37 KiB) Zobrazeno 14374 x
2015-01-23 22.16.52-640.jpg
2015-01-23 22.16.52-640.jpg (17.22 KiB) Zobrazeno 14374 x
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
Uživatelský avatar
Maik007
Příspěvky: 47
Registrován: čtv lis 21, 2013 12:50 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Maik007 »

Ještě ten přepínač:

Polohy jsou
2WD - předek odpojený
Auto - stejné jako AUTO ve standartním přepínači
LOCK - zamčeno 50:50 bez redukce

LOW
2WD - předek odpojený s redukcí
Auto - standartní poloha s redukcí
Lock - 50:50 s redukcí

Při provozu na 2WD pozoruji mírné snížení spotřeby a obrovský nárůst výkonu oproti provozu na "Auto"
2015-01-23 22.17.14-640.jpg
2015-01-23 22.17.14-640.jpg (12.14 KiB) Zobrazeno 14374 x
2015-01-23 22.17.20-640.jpg
2015-01-23 22.17.20-640.jpg (12.6 KiB) Zobrazeno 14374 x
2015-01-23 22.17.27-640.jpg
2015-01-23 22.17.27-640.jpg (13.06 KiB) Zobrazeno 14374 x
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

No ten TOD locker je pekna vychytavka, ale nevim jestli bych to vyuzil.
Navic ten provoz 50:50 se nesmi pouzivat na silnici, pac bys mohl znicit tu rozvodovku resp. jeji elektromagnetickou spojku. Je to uvedeno i v navodu pro pouziti redukce, tedy 50:50 + redukce. Do terenu nejezdim a na vytazeni lodi mi staci zapnout LOW. Spis by byla dobra vychytavka zamknout diferencialy :lol:
Takto se mi o to stara automat. Mam trochu strach co by se stalo pri brzdeni nebo v zatacce, kdy to spolupracuje s ESP a pripojuje predni napravu.
Zvetseni vykonu pri provozu jen na zadek ja zajimavy ukaz... to pripojeni predku by melo spis zabranit protoceni zadnich kol ne?

Jinak minuly vlastnik provrtal naraznik na urovni parkovacich senzoru a vlozil kamerku. Napajeni te kamerky jde primo ze zadniho svetla. Dopredu mi vede kabel s video signalem a +12V ze zadniho svetla, cimz napajim/zapinam i ten display. Jen si musim dodelat vypinac, protoze v noci to neprijemne oslnuje :-)

Jinak si to pekne vylepsujes.
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Uživatelský avatar
Maik007
Příspěvky: 47
Registrován: čtv lis 21, 2013 12:50 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Maik007 »

JJ, samozrejme, ze jezdim jen na 2WD nebo Auto (když je mokro nebo kluzko)

TOD by měl sám o sobě přerozdělovat moment i při brždění apod, ale, všiml jsem si, že při prudším brždění ty přední kola odpojí. Takhle vlastně jezdím na dvoukolku, stejně jako většina Sorent s mechanickým přepínačem 2WD/4WD/LOW se zachováním výhody přepnutí na AUTOmat a plné ovládání redukce.

Neboj, až takový výkon to nemá (to by se možná promítlo až u verze 3.3 V6 :D , tedy na suchu...
No, při prudším rozjezdu jde až 50% na předek, všimnout si toho lze třeba do kopce, kdz při zrychlení slyšíš jak se roztáčí předek-je to takové lekhé vrnění. Když se to odpojí, tenhle zvuk slyšet není a jde vše na záď, a subjektivně táhne lépe.

Na sněhu je tedy obrovský rozdíl když jedeš 2WD/Auto nebo Lock, ta dvoukolka se na kluzký povrch vyloženě nehodí, auto je jak 2tunová saně :(
Jinak naše verze auta (tedy ta s automatem) by měla mít mezinápravový diferenciál, takže o poškození rozvodovky bych strach neměl.
Auto a Lock funguje skvěle.

Pro mě je tam to ovládání redukce jen třešnička na dortu - prostě mám rád věci pod kontrolou :)
Ale musím říct, že mě to taky táhne k tomu pořídit nějakou kocábku, otom by se to samozřejmě hodilo.. :D

Samozřejmě pokud jedu s rodinkou, tak jezdím na Auto.

Na suchu jezdí bezproblému, nestalo se mi, že by mi to někdy klouzlo i při "říznutí zatáčky", to se spíš auto začne trochu naklánět než smýkat.

Tak to jsi měl trošku lehčí práci :o
OPRAVA: teď jsem si všiml, že displej napájíš od couvaček, tak jak tě to v noci oslňuje?
Jinak jsem viděl i displeje, co se automaticky otevírají/zavírají při zařazení zpátečky.
Ještě bys to mohl vyřešit multimediálním autorádiem se vstupem na kameru..
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

Oslnuje to v noci, ale jen kdyz couvas :-)

Jinak ten TOD neni mezinapravovy diferencial. To je jen dalsi prevodovka-redukce a elektromagneticka spojka pro pripinani predni napravy.
Ma to cidla na otacky predni a zadny napravy a je to citlive i na to, kdyz mas predni kola sjete vic nez zadni a pak to muze pretezovat tu spojku. Proto je i v navodu doporuceni, prehazovat kola po x km. Novejsi typ je na tom snad lepe nez ty predchozi, protoze je tam vice automatizace.

Mam tu nejake materialy a obrazky, tak kdyz mi posles SZ tak ti to mailem poslu.
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Uživatelský avatar
Maik007
Příspěvky: 47
Registrován: čtv lis 21, 2013 12:50 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Maik007 »

Aha jo takhle, no tak potom nezbyva nez snizit jas displeje :lol:

AD TOD:
Ja vim co je TOD a jak funguje :-)

Nicmene by tam mel byt mezinapravovy diferencial, predevsim kvuli tomu, ze jede predek i pri jizde po suchem povrchu, to bys to musel znicit i pri ostrejsi jizde po okreskach..
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
Uživatelský avatar
JElen
Příspěvky: 140
Registrován: ned dub 01, 2012 11:09 pm
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od JElen »

kluku, ty me stema vychytavkama bavis :D odkad jses ?
zajimal by me ten palubni pc :) trochu detailneji :)
Kia Sorento Black Plasti Dip
r.v 2005 2,5 CRDI 103kw chip
Uživatelský avatar
Maik007
Příspěvky: 47
Registrován: čtv lis 21, 2013 12:50 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Maik007 »

Z praglu.. to mas kousek :lol:

Co jeste bys chtel vedet? ..me se zdalo ze sem se rozkecal az dost - jak chytim slinu, jsem k nezastaveni :D

schema je jednoduchy, jak jsem rikal, napoji se to primo u puvodniho palubniho PC, v podstate vse krome otacek motoru..

Jestli pojedes, privez dve plechovky toho gumovyho sajratu co davas na auto, uvazuju , ze bych strikl bocni listy, narazniky a prahy, at se to auto trochu ozivi :lol:

na kolik to prijde?
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
Uživatelský avatar
JElen
Příspěvky: 140
Registrován: ned dub 01, 2012 11:09 pm
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od JElen »

ja palubni pocitac nemam ale :D

cele sory by vylso tak na 15000:) jelikoz si to delam sam tak jen naklady za material :)
Kia Sorento Black Plasti Dip
r.v 2005 2,5 CRDI 103kw chip
Uživatelský avatar
Maik007
Příspěvky: 47
Registrován: čtv lis 21, 2013 12:50 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Maik007 »

No sice nemas, ale tak mrkni, jestli tam neni natazena kabelaz, kdyz sundas predni osvetleni s prihradkama na bryle, tak by tam mohl bejt navic jeden dvouradej konektor, ted nevim jestli 2x8 nebo 2x10 pinu, pokud tam je, mas to "napul" hotovy :-)
Jak jsem psal vyse, k provozu staci +/- 12V, signal z RJ nebo z jednoho vstrikovaciho ventilu a signal od prevodovky (otacky).
Ten Astraweb teda doda komplet osazene tistene spoje, s nutnou kabelazi, bez krabicky.

Jinak na starsi typ <2006 je spousta dokumentace, takze by se to dalo dohledat, pokud bys tam ten konektor nemel..

No, ja bych chtel striknout auto v podstate bocni listy, a mozna narazniky do klasicke cerne, striknout bych to taky zvladl, pokud tam teda nejni nejakej extra postup a technologie :-)
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
DJDavecz
Příspěvky: 16
Registrován: stř bře 04, 2015 2:31 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od DJDavecz »

JElen píše:
DJDavecz píše:
JElen píše:hezke :)
tam padne jak prdel na hrnec :)
by me zajimalo jak si vyresil propojeni na repraky a na zesik.../quote]
Já jsem vykuchal vše za rádiem a zesilovač vložil a vytěsnil právě do toho prostoru.
Výstup šel přes ISO na repro...

jsem natvrdlej :D
takze tablet pripojen treba pres jack a ten je vykuchanej a pripojen iso na repro ?
Přesně tak. ze sluchátkového výstupu jedu přímo na zesilovač. Ten má výstup přímo do ISO konektoru pro repro. Druhý napajecí ISO, napájí zesilovač. Napájení tabletu je řešeno z výstupu na zapalovač "spodní" a 2A adaptérem. Jen musím doladit citlivost, je to moc citlivé. Budu tam muset dát menší odpor, aby mě snížil citlivost výstupu. přeci jen 600ohm je docela masakr.
Za Rádiem je kovová přepážka, kterou jsem musel dát pryč a tím jsem uvolnil místo přímo pro 140W zesilovač. ten je stažen na MINIMUM, i přesto je výkon brutální... ;)
Jen ještě budu vykuchávat tablet (tlačítka) a přenesu je pro lepší ovládání na přední panel vedle hodin.
I přes kšilt na palubovce funguje GPS perfektně a OBDII přes BT jede jako víno...
Tablet tam sednul jako kdyby ho LENOVO vytvořilo pro tento vůz.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
KIA Sorento 2,5 EX, r.v. 2003
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Protože Sori jezdí stále bez nároku na opravy tak jsem si dneska koupil aktivní subwoofer a krásně pasuje pod sedačku spolujezdce :D

http://www.autoradiahifi.cz/aktivni-sub ... -1972.html
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Odpovědět