KIA RIO 3 - LPG

Odpovědět
WITIAScz
Příspěvky: 1
Registrován: čtv zář 29, 2016 5:49 pm

KIA RIO 3 - LPG

Příspěvek od WITIAScz »

Zdravím všechny uživatele KIA RIO. Mám model 2015 KIA RIO 1,25 CVVT Exclusive. Rozhodl jsem se pro montáž LPG, protože jsem prostě chtěl. I když jsem měl spotřebu 5,4 l / 100km jezdím celkem dost nato, že jezdím jak se říká okolo komína. Rio mám od 1.2.2016 a už mám nalítáno 11200km. Když jsem se rozhodl pro přestavbu tak jsem měl 10200km.

Slyšel jsem spoustu názorů a to jak od uživatelů, automechaniků od KIA, mechaniků montujících Lpg i od mechaniků kteří jsou uživatelé. Názory byly rozporuplné a prostě jsem se s tím musel vypořádat sám. Šlo mi o záruku na vůz od KIA. Dále o záruku na zařízení lpg, dále záruku na elektroniku lpg. KIA doporučuje k přestavbě dnes už pouze motor 1,4 CVVT.

Můj první zájem směřoval k odpovědi na otázku na automechanika KIA zda moje motorizace je vhodná k přestavbě na lpg. Na to jsem dostal odpověď, ať na lpg zapomenu, že se mi to po najetí 60.000km rozsype že ten motor není na teploty spalování lpg stavěný a materiály jsou ošizené, stěny motoru tenké a materiál ventilů a ventilových sedel ze slitiny hliníku, nekované a tudíž dojde k jejich zaklepání. Po této rozmluvě jsem chuť do přestavby skoro ztratil, ale byl jsem dal neodbytný a zvědavý.

Ptal jsem se dál. Skoro všichni řidiči u mě v práci mají oktávky 2 1,6 MPI představěné na Lpg od firmy Lovato. Jeden z nich je vyučený automechanik z mnohaletou praxí a pět aut po sobě jezdí na lpg. Ten mi řekl, že každé auto představěné na Lpg jde uhnat. Od zaklepání ventilů přes jejich podpálení až po závady na katalyzátoru po úplné zhoření elektroniky a motoru. Ale taky mi řekl, že když nebudu jezdit na lpg s autem jako dobytek, tak to auto určitě vydrží. Na můj dotaz co to znamená odpověděl, prostě to nehoň do otáček nad 3500 otáček a na dálnici jezdi 110-120km/h, jednoduše řečeno šetři si ho, hýčkej ho, je tvoje.

Z toho mi vyplynulo, že často odcházejí firemní auta přestavěna na lpg, protože si jich jejich řidiči neváží a uženou je jak jim ve spěchu šlapou na krk. Což mi potvrdil i mechanik zabývající se přestavbou na lpg, že firma nakoupila ojeté vozy s nájezdem přes 100.000km nechala je přestavět na lpg a po 16.000km byl motor v háji. Jen jeden řidič z firmy si nemohl lpg vynachválit, a po dotazu proč i on nemá motor v háji odpověděl, že on má vozidlo jako jediný v nájmu.

Tak jsem se ptal dál a došel jsem k závěru, že výrobci systémů lpg mají schválené v ČR hromadné typové přestavby na většinu běžných vozidel, dále mají homologaci pro provoz takto představených vozidel v ČR, bez čehož by nešlo zapsat přestavbu do velkého TP vozidla. Takže jsem se rozhodl přestavbu provést.

No jo, ale jakého výrobce zvolit. To byl další ořech. Ve zkratce.

-BRC -Ital- kvalita, ale jeden vstřik 4500Kč.

-Landi renzo -Ital- kvalita, celá lišta vstřiků 4500Kč (tady jsem hodně uvažoval, hlavně Omegas 3.0) cena přestavby cca31000Kč + 1000 Kč moje výmysly + pojištění přestavby 2600Kč na 7let/150.000km celkem bych dal 34600Kč. + nutný tlakový elektronicky plně řízený přímaz 4900Kč. Celkem 39500Kč.

- Stag -Polák- Q box next + tlakový plně elektronicky řízený přímaz sedel ventilů pracující ve všech jízdních režimech 4900Kč včetně náplně (což mám v kombinaci s přívstřikem benzínu nad 3500 otáček - pro jistotu) + víčko plnění lpg pod plastové víčko tam, kde je benzínové víčko +1000Kč, dále u systému STAG je možné kombinovat a připojit i jiné vyrobce např. vstřiky, takže u mne vstřiky Hana 2000 +1000Kč (korejská kopie japonských Keihin - nejlepší vstřiky co kdy byly dle dotazů u mechaniků i dle recenzí) dále 53 l nádrž kde nacpu 42 l lpg. (Na první nádrž jsem ujel se zapnutou klimou 500km) výsledná cena 31800Kč +450Kč za 150km ujetých náhradním vozidlem +50Kč zapsání do VTP. A hlavně Stag má pojištění v ceně na vady u dotčených částí vozidla přestavbou na lpg, způsobené provozem na lpg, po celou dobu garance vozu u KIA, dále 2 roky záruka na mechanickou část přestavby a 5 let má na elektroniku. Pravda, častější servisní interval. Po 3000km seřízení pak při 10000km dále co 10000km nebo 1rok co nastane dříve.


Podtlakový přímaz je na prd, nefunguje ve všech jízdních režimech. Např nefunguje na dálnici.

Chlazení sedel ventilů přívstřikem benzínu je samostatně vhodný u kvalitnějších materiálů motorů např u oktávek či VW. Já mám toto chlazení nastaveno od 3500 otáček jako dodatečné.

Snad jsem něco nezapomněl, když, tak doplním později, za překlepy se omlouvám píšu to z mobilu. Tak zatím ahojte.
Reklama
 

Odpovědět