Spotřeba Cerata 1.6 benzin
Spotřeba Cerata 1.6 benzin
V jiném vlákně se tu probírala spotřeba Cerata 1.6 benzin, že je hodně vysoká, ale poslední příspěvěk končí na 30.000 km. Já mám spotřebu okolo 7,5 l/100 km na dálky (se Shumou jsem byl o litr níž), což se mi zdá hodně, ale mám zatím jen 15.000 km. V autosaloně tvrdí, že do 40.000 km pořád klesá. Jak jste na tom se spotřebou Ti z Vás, kteří už máte najeto více? Opravdu se sníží? Děkuji za informaci.
- Reklama
Spotřeba
Za několik dní to budou přesně 2 roky od pořízení nového Cerata HB Lx+ 1.6 benzín. Jak jsem psal již kdysi, jezdím opravdu hodně, za nedlouho budu mít na tachometru 60 000 km, což není nejméně.
O nějakém snížení spotřeby nemůže být ani řeč, už jsem si zvyknul na oněch min. 7 litrů nebo víc, spíš víc. Nemyslím si, že bych měl kdovíjak "těžkou nohu", jezdím na poměrně delší vzdálenosti (zejm. hlavní tahy ev. dálnice).
Oněch 7 litrů by se mi dařilo udržet jedině v případě, že bych ani na dálnicích nepřekračoval rychlost 90 km/h. Představa dosti děsivá. Snesu hodně, ale na takovéhle courání opravdu nemám nervy.
Jedu-li po dálnici, udržuju rychlost mezi 110 - 120 km/h, spotřeba pak kolísá mezi 7.5 - 8 litry. 130 km/h znamená spotřebu opravdu neúnosnou a používání klimatizace (manuální) by znamenalo benzínovou sebevraždu (i 10 litrů). Musím podotknout, že nedělám v žádném případě z auta mrazák, interiér se pokouším ochladit jen na teplotu podobnou okolí.
Ještě děsivější je fakt, že jezdím většinou sám ev. ve dvou (lidech, ne 200kg monstrech). Kdo ví, jak by vypadala spotřeba při častých jízdách s plně obsazeným a naloženým autem.
Spotřebu nelze vypočítat absolutně přesně, ale tankuju vždy až po hrdlo, aby byly výpočty méně nepřesné. A, jak jsem psal v jiném příspěvku, kvalitní benzín.
Jakmile to půjde, tak se Cerata zbavím a poohlédnu se po něčem poněkud úspornějším.
O nějakém snížení spotřeby nemůže být ani řeč, už jsem si zvyknul na oněch min. 7 litrů nebo víc, spíš víc. Nemyslím si, že bych měl kdovíjak "těžkou nohu", jezdím na poměrně delší vzdálenosti (zejm. hlavní tahy ev. dálnice).
Oněch 7 litrů by se mi dařilo udržet jedině v případě, že bych ani na dálnicích nepřekračoval rychlost 90 km/h. Představa dosti děsivá. Snesu hodně, ale na takovéhle courání opravdu nemám nervy.
Jedu-li po dálnici, udržuju rychlost mezi 110 - 120 km/h, spotřeba pak kolísá mezi 7.5 - 8 litry. 130 km/h znamená spotřebu opravdu neúnosnou a používání klimatizace (manuální) by znamenalo benzínovou sebevraždu (i 10 litrů). Musím podotknout, že nedělám v žádném případě z auta mrazák, interiér se pokouším ochladit jen na teplotu podobnou okolí.
Ještě děsivější je fakt, že jezdím většinou sám ev. ve dvou (lidech, ne 200kg monstrech). Kdo ví, jak by vypadala spotřeba při častých jízdách s plně obsazeným a naloženým autem.
Spotřebu nelze vypočítat absolutně přesně, ale tankuju vždy až po hrdlo, aby byly výpočty méně nepřesné. A, jak jsem psal v jiném příspěvku, kvalitní benzín.
Jakmile to půjde, tak se Cerata zbavím a poohlédnu se po něčem poněkud úspornějším.
No nevím, ale já mám spotřebu kolem 9l a to jezdím s klimou neustále a většinou krátké úseky. Pokud jedu delší trasy a to i plně naložen, spotřeba je kolem 8l. Není to tedy taková hrůza, navíc mi někdo říkal, že i u nových aut vzrostla spotřeba a to z důvodů splnění ekolimitů (tedy pokud je to pravda).
Spotřeba
Tak jsem jsem vypozoroval vzláštní poznatek. Byl jsem na dlouhé zahraniční cestě a najel cca 3.000 km během 10 dnů, z toho cca 2.500 km na benzín tankovaný mimo ČR. Dokud jsem jel na český benzin, spotřeba cca. 7,2 l/100 km. Po natankování v Madarsku a dále pak v Bosně a Črné Hoře spotřeba klesla na 6,7 l/100 km, při stejném osazení lidí ve vozidle ,stejném jízdním stylu i přibližně stejných typech silnic. Navic na jihu jsem více používal klimatizaci. Po návratu do ČR a natankování benzinu v ČR se spotřeba opět vyšplhala na "krásných" 7,2 - 7,5 l/100 km. Netankuji nikde v JZD, ale u "značkových" pump. Máte někdo podobnou zkušenost??