Stránka 1 z 1

Koupili byste znovu Cerato?

Napsal: úte čer 06, 2006 7:21 pm
od Vslayer
Kdybyste se ted rozhodovali znovu, koupili byste znovu Cerato? Tzn. jste spokojeni ano/ne a proc.

Cerato znovu?

Napsal: pát čer 09, 2006 8:01 pm
od Cerato
Kdybych se měl znovu rozhodovat, tak nejspíše ano (poměrně hodně postřehů jsem si přečetl a mnohé další přidal do "vedlejší diskuse". Možná bych ale volil dieselovou verzi.

Napsal: pát čer 09, 2006 9:01 pm
od Návštěvník
Ano, rozhodně koupil a důvod:
mám 1,5 CRDI 5D - prima spotřeba tohoto motoru, prostor pro cestujíci vzadu i ve předu je naprosto dostačující, kufr sice mělký, ale netoužím po větší hloubce, abych mohl vrstvit tašky na sebe, nákup z marketu se tam vejde v pohodě a na dovolenou jezdím stejně jenom ve dvou, motor tahá skvěle a posilovač? Nemám co srovnávat. Pouze služební fabii a ta je na tom rozhodně hůř. Tam se s posilovačem pořád peru kdo vyhraje v zatáčce. Měkký podvozek? Tvrdší bych rozhodně nechtěl. Mám najeto zatím jen 8000km a musím říct, že se s Ceratem dá bez problémů jet dost ostře, ale chce si to na něj trochu zvyknout. Řazení jde čím dál líp nebo si na něj taky zvykám, snad jen někdy jde trochu hůř zpátečka. Co mě nejvíc blaží je víčko nádře na straně řidiče. Je to blbost, ale mám vždycky u pumpy volno - paráda. Je to nový auto. Uvidíme po záruce. Doufám, že napíše někdo, kdo s tím nalítá víc km než já.

Napsal: ned čer 11, 2006 4:08 pm
od Vslayer
Diky za obsahly prispevek. Zezacatku jsem mel take jednou ci dvakrat potize se zarazenim zpatecky, ale chce to zvyk.

S ostatnim sohlasim, krome zkusenosti s dieslem, tam nemuzu srovnavat, jelikoz jezdim benzinovou verzi.

Jake jsou vase dojmy z motoru? - akcelerace, dynamika atd. Hodilo by se i srovnani s jinymi auty. Ja ridim jeste P309 GTi a abych pravdu rekl, tak se mi zda sviznejsi.

Napsal: sob zář 09, 2006 9:07 pm
od milanmobil
Ahoj všem. Mám Cerato 1,5 CRDi a mám najeto za rok 30000 km. Zatím bych neměnil, protože jezdím jako v klidu jako dráha a spotřeba 5,2l. Zatím žádný problém jen třikrát mě praskla žárovka v hlavním předním světle, ale nic extra. S rodinou se tam vejdu, měl jsem předtím Kiu Clarus 1,8 a tak jsem to vyměnil. Když jsem byl v servisu na prohlídce měl jsem půjčenou benzinovou verzi sedana a taky to bylo dobré.
Zatím čau.
:wink:

jasně koupil

Napsal: úte zář 12, 2006 8:07 pm
od kebort
:D
Můžu říct, že pohodovější auto jsem ještě neměl (prošlo mi jich rukama už dost). Mám 1.5 CRDui a užívám si to.
Co bych udělal jinak ? Sneslo by to větší "rejd" a snad hlubší kufr. A měl by někdo dodávat světlé koberečky. Takhle si je musím vyrábět sám, protože ke světlému interiéru ty tmavé kazí dojem. Jinak je všechno OK. Třeba jízda v kolejích je díky podvozku fantastická. Tah motoru špičkový, motor dovolí i trochu toho "blbnutí", spotřeba vynikající ... prostě perfekt (jezdím už více než rok a nemám problémy).

cerato 1,5 CRDI EX

Napsal: čtv zář 14, 2006 1:03 pm
od Dj Vado
Cau kiaci,cerato mam už 22 den a jsem na výbornou spokojen,dříve jsem měl KIa Shuma II a už těd můžu rict,že cerato je fakt dravější!!!Pokud chcete porovnat dojmy nebo nějaký nedostatky,tak napište,chci se taky něco více dozvědet,vado

Cerato

Napsal: čtv zář 14, 2006 8:32 pm
od milanmobil
Ahoj.
Já mohu pouze napsat jen to, že při rychlostech cca 160km/h je slyšet aerodynamický hluk, je to jen při 160km/h, pokud jedete + - 10km/h ustane to. Zrychlení jsem také zkoušel, Octavia má problém stíhat, pouze nový 2.0 TDI, ten je na tom lépe. Z manuálů jsem se dočetl, že je zrychlení z 0-100km asi 11,5 sekundy a to souhlasí. Při mém docela rychlém stylu jízdy mám spotřebu v rozmezí 5,2 litru až 5,6 litru na 100km, takže pohoda. Čekám jak bude vypadat nový Carens, nebo novou KIU Ceed a potom možná vyměním.
Na tvojí otázku zda koupit nebo nekoupit já říkám ANO.

Zatím ahoj 8)

Re: Koupili byste si znovu Cerato?

Napsal: ned dub 27, 2008 10:42 am
od Cerato
Vážení přátelé, odpovídám na otázku, zda-li bych koupil Cerato znovu nebo ne. Po 2 letech vlastnictví a poměrně intenzivního ježdění říkám: NE a přidávám důvody.

1) poměrně vysoká spotřeba paliva, jak jsem psal v jiném příspěvku, ani po ujetí 60 000 km se nejsem schopný dostat pod 7.5 l/100 km, většinou sám max. ve dvou lidech, jinak auto prázdné), naše Rio 1.4 na tom není o moc líp,

2) vysoká cena náhradních dílů (stěrač zadního okna - 1200 Kč) a jejich dlouhé dodací lhůty (např. dodání stropní schránky na brýle s lampičkami trvalo 3 měsíce, tahle maličkost přišla na 3500 Kč), v Riu přestal navíjet bezpečnostní pás, na dodání nového čekáme už přes měsíc,

3) ceny pravidelných prohlídek považuji za neskutečně vysoké v porovnání s evropskými značkami. Částka 6640 Kč za prohlídku v 60 000 + seřízení světel mi připadá nelidská, o 90 000 km ani nemluvě. Ostatní prohlídky stojí v průhměru 5000 Kč, což taky není zrovna málo.

Původně jsem uvažoval o koupi nového Cee´d, ale pohled na ceník prohlídek na stránkách www.kiamotors.cz sekce poprodejní služby a následný dotaz na ceny v několika servisech mne nadobro vyléčil.

Sečteno, podtrženo: draze zaplacená slušná pořizovací cena. Jakékoli auto značky KIA mi už nesmí znovu do baráku. :?

KIA Sephia II ano či ne...

Napsal: ned dub 27, 2008 6:16 pm
od land
Dovolte mi se vmísit do debaty, byť s jiným typem stejné značky..

ad1)Posilovač a řízení vůbec - četl jsem spoustu recenzí a všude čtu - přeposilované.. Vím jen to, že mi dvakrát zachránilo kejhák. Je jasné, že jsem neměl předjíždět ve 140 v noci v údolí za prudkého deště a dostat se do asymetrického aquaplaningu s rodinou v autě, a taky jsem neměl frajeřit před stopařkou a nechat se ve 160 vynést až na krajnici (která sestávala z asfaltové drtě) v místě, kam jezdím jednou za rok, ale v obou případech jsem zoufale nutně potřeboval něco, co mě jen s jedním předním zabírajícím kolem hodí zpět do hry, v tomto případě na silnici, což "přeposilované" řízení bez dalších komentářů laskavě promptně učinilo. Měl jsem příležitost se více seznámit s Fabií a Focusem, v obou případech by ze mě v těchto situacích zbyla jen zuhelnatělá mrtvola, což by mi puritánští vyznavači předpisů jistě po právu přáli... O Octavii se mi v této situaci ani nechce přemýšlet, naštěstí je Sephia na předek mimořádně hbitá, a současně stabilní, chvála Korejcům.

ad2)Převodovka - se skutečně po delší době přizpůsobuje mechanikou drah nastolenému stylu provozu. I když to má vnitřně jistě degradační charakter, vůbec to není nepříjemné. Naopak. Tu zpátečku zmiňují naprostým omylem i jinak renomované servery - jde o pojistku proti zařazení zpátečky z jiného stavu, než je neutrál. Zkrátka, abyste si nespočítali zuby na zpátečce. Toto protiblbé opatření zabrání zařazení Zpět bez toho, abyste dali neutrál a pustili byť na chvíli spojku. Žádný kouzla. Oproti dvoupatrovému zpátečkovému vtipu ve Fabii či Focusu. kde zařazený stupeň je přes vydané soustředění spíš otázkou náhody než vůle řidiče, má Sephia II ještě jednu výhodu- VELMI čitelný synchronizátor otáček. To znamená, že víte dle odporu a doby činnosti tohoto bohulibého zařízení velmi přesně, jaký je rozdíl otáček motoru a kol. To Vám spolu s velmi vychovanou spojkou umožní ještě před jejím puštěním přesně čekat brzdný moment motoru používaný za dlouhých sjezdů. Přesně toto Vám Fabie i Focus rádoby inertním synchronizátorem zatají, kvůli čemuž Fabii před prvním odjezdem /spolu s nepochopitelnou spojkou/ třikrát chcípnete, a u Focusu zvažujete dopis výrobci o pokroku variátorů (viz Nissan Primera). Mimo jiné nemá převodovka Sephie svéhlavou povahu dle chuti odmítnout zařadit jedničku (Octavie)

ad3)Brzdy - mají účinek přímo úměrný síle působící na pedál, což je velmi matoucí hlavně pro škodovkáře (zkoušel jsem i Octavii), kde nakonec vzdor /anebo dle?/ úsilí automobilky není účinek úměrný ani síle na pedál, ani dráze pedálu, zkrátka otázka pro věštce. V KIe se škodovkář vyděsí prvotního propadu pedálu pro něj nezvykle bez účinku, po chvilce cviku však zjistí uklidňující fakt - psychologicky příjemnou svázanost brzdného účinku a síly, kterou na pedál tlačí. Je to pro něj objev, protože tento ostrov jistoty u Škody nepoznal, a tak ani nevěděl, že existuje a má ho hledat. Navíc to má velmi pozitivní výchovný efekt, totiž jen malé povolení brzdy má za následek v kritické situaci opětovné roztočení kol, což umožňuje perfektní dávkování účinku, které můj vůz zachránilo mnohokrát, na rozdíl od Octavie, kde se po prvním kousnutí brzd stáváte psychickým otrokem - blokni kola, nebo jeď, kam tě led vede... Smutné.

Ad další) Sephia má celou řadu dalších výhod, nelesknoucí se prvky v interiéru, jež oslňují řidiče z nejnepochopitelnějších úhlů (páčky dveří Fabie), vhodně elipticky tvarované přední sloupky nezakrývající svou šířkou jeden a půl chodce (Fabie), stejně vysoké pedály neuvězňující nohu v zimní botě na plynovém pedálu znemožňujíc jakýkoliv pokus o brždění (Fabie), funkční topení umožňující pohodlnou jízdu po 100m i při teplotách pod -25°C(kolega s Fabií jezdí pod -11°C MHD, to je snad špatný vtip???), brilantní klimatizaci tlačící studený vzduch po 30m jízdy v největších vedrech i přes rozpálený interiér (takovouto klimatizaci jsem nezažil v žádném autě a byla jedním z důvodů jeho koupě), zpětná zrcátka nematoucí řidiče naprosto odlišným a doslova vražedně rozdílným zobrazením vzdálenosti v levém a pravém zrcátku (Fabie), uspořádáním tuhosti přepínání zpětného zrcátka den/noc versus jeho seřizování vylučující jeho rozhození před přepnutím (Fabie i Focus), vhodně popsané přístroje nepředpokládající rotaci řidiče i s volantem (Fabie, Octavie), NEUVĚŘITELNÝ prostor pro posádku výškový i podélný , jiné renomované značky ve své třídě zesměšňující (Octavie), a mnohé další, jejichž výčtem dále nebudu zkušené KIisty nadále unavovat. Takže KIA Sephia II? Nemohl jsem vybrat lépe!!! Ani po třech letech zkoušek (Sonata, A6) jsem nenašel pohodlnější auto pro své 202cm, o výbavě cenově podobných aut budu z pietních důvodů vůči jiným značkám raději vůbec mlčet...ABS, 2 x airbag, el. okna, el. zrcátka, klima, servo, vyhřívání zadních sedaček, centrál DO, imobilizér a alarm atd...

Napsal: ned čer 15, 2008 4:46 pm
od Hupy Frud
Cerato mám dva měsíce. Pořídil jsem ho kvůli velmi příznivé ceně. Zatím jsem spokojen, jen spotřebu jsem očekával nižší, pohybuje se mezi 6 a 7 litry na 100 km. Zatím ale mohu říci, že bych si Cerato pořídil opět, pokud by to bylo za podmínek, za jakých jsem ho pořizoval. 8)