Zkušenosti s Ceratem LX+ 1.5 CRDI

Odpovědět
Fed
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 27, 2007 1:35 pm

Zkušenosti s Ceratem LX+ 1.5 CRDI

Příspěvek od Fed » ned bře 01, 2009 5:41 pm

Vážení,
po třech letech používání vozu Kia Cerato LX+ 1.5 Crdi bych se rád podělil s vlastníky stejného typu vozu o zkušenosti s jeho provozem
Vůz jsem koupil po zralé úvaze v roku 2006. Můj záměr koupit auto s naftovým motorem po roce 2004 narážel jednak na nepřiměřené vysoké ceny naftových vozů a dále na skutečnost ,že tento druh vozů byl v té době ve velké většině vybaven motory o obsahu větším než 1850 ccm, což znamenalo vysokou platbu za povinné ručení. Dále existovala omezená nabídka motorů typu common rail. Z uvedeného pro mě vyplynulo, že vozy Škoda Oktávie musím jednoznačně zamítnout, protože jejich motory neměly uvedený systém vstřikování a nebyly proto na odpovídající technické úrovni. Také jejich hlukový projev mě přiliž neuspokojoval.

V tehdejší nabídce firmy Kia byl u vozu Cerato nabízen motor 1.5 Crdi 75 kW, ale s poznámkou ,že není dosud homologován pro Č.R. To se stalo v roce 2005

Vůz jsem koupil v dubnu 2006. Nabízená výbava LX+ byla velmi dobrá.(Chyběl pouze palubní počítač). Po prvních km jsem zjistil ,že nafta je něco jiného než benzin ,ale po krátké době jsme se dohodli.První a zatím poslední závadou byl průsak oleje pod jedním z vstřikovačů . Ten byl, po několika nepříjemných peripetiích, odstraněn a od té doby nemám žádné potíže. Spotřeba se ustálila na 5.4 l /100km . Jezdíme většinou pouze dva na tratích do 80 km z Prahy a zpět.(To znamená na 160 km,50 km po Praze) Při delším tratích jsem se dostal pod 5.0 l. Rychlost přizpůsobuji situaci na silnicích ,tak abych nikomu nepřekážel; S ohledem na osobní bezpečnost překračuji zákonné limity pouze výjimečně. Nenechá si ovšem nic líbit. Tímto způsobem jsem najel 40000 km.
Pohodlí jízdy je výborné. Manželka ( také řidič),která mě u našeho minulého vozu
Opel Astra G 1,6 16 V HB při jízdě přes silniční retardéry peskovala pro její pochroumanou páteř slovy „Nemůžeš jet opatrněji“, nemá v současnosti se stejnou situací žádný problém.
Pohodlí jízdy je pravděpodobně výsledkem dobře navržené spolupráce podvozku (odpružení a nastavení tlumičů) a velice pohodlných sedadel,která považuji za nejlepší na kterých jsem jezdil (samozřejmě pro danou nižší střední tříd).

Akcelerace vozu je zcela vyhovující , zejména v kopcích. Občas si vychutnám závodníky ,kteří moje šidítko nechtějí vzít na vědomí.
Výborný je systém imobilizeru včetně červeného tlačítka u klíče(to platí zvláště o jeho dosahu). Topení , manuální klimatizace a jejich regulace je na standardní úrovni. Prostor ve předu i v zadu je příkladný a lze jej srovnat s Kiou Ceed. Velmi se bavím ,když redaktoři odborných časopisů srovnávají prostorově Kiu Ceed s vozem Škoda Fabia II a vyjde jim ,že Fabia je na to lépe.
Spotřeba oleje zanedbatelná .Olej mě doposud nikde neprosakuje (alespoň o to nevím). U cen servisních prací je nutný průzkum trhu. Mě se osvědčil servis Dolnis v Praze.
Nevím proč se v testech Cerata objevovala kritika na posílení řízení ,na průměr a tloušťku volantu.V interiéru považuji použité měkčené materiály u přístrojové desky a u
bočních výplní dveří za známku bezpečnosti.
K řízení a k jeho reakcím na pohyb volantem nemám připomínek.
Co se vymyká naprosto standardu je objem palivové nádrže. Přestože je v manuálu uvedena hodnota 55 l realita odpovídá spíše 65 l. Na jednu nádrž ujedu cca 1100 km. Tankuji tedy ročně asi 14x.

A nyní také zápory.Řazení se chová občas nevyzpytatelně , zřejmě je náladové. Někdy v pohodě a někdy to není zrovna nejlepší.Zavazadlový prostor je velmi nízký. U předních sedadel jsou sice na obou slunečních clonách zrcátka ale za chybějící osvětlení bych konstruktérům dal nedostatečnou. Přitom ve verzi EX je tato záležitost v pořádku.
Design interiéru je po stránce funkce v pořádku ,po stránce estetické odpovídá roku 2000 nebo dřívějšímu ,tedy nic moc. Také systém el.stahování oken mě zrovna nevyhovuje.Jako značný nedostatek považuji absenci informací o vnější teplotě a datumu dne. Nepovedený je údaj času v americkém způsobu vyjádření am nebo pm.

Samostatnou kapitolou je vnitřní hlučnost.Hluk naftového motoru je s ohledem na způsob vstřikování asi v běžné normě.Za nepřiliž povedené považuji odhlučnění podvozku. Tato poznámka může být ale velmi subjektivní ,protože jsem alergický na jakékoliv nadměrné decibely.

Uvedené skutečnosti mohou být podrobeny kritice, přestože se domnívám, že jsem se snažil být objektivní .Proto si také myslím se ,že mohou být podkladem pro širší diskusi , která by pomohla odstranit zavádějících a naprosto neobjektivních informace , uváděné občas na stránkách „ nejmenovaných odborných časopisů“, které jsou evidentně poplatné heslu „koho chleba jíš toho píseň zpívej. Malá ukázka na neprofesionalitu a neznalost základů termodynamiky bylo podivení nad funkcí odmlžování předního skla ,kdy se pisatel na jednom odborném webu divil,když se mu u Cerata zapínala při odmlžování automaticky klimatizace a vnitřní cirkulace

V Praze 1.3.2009. Fed.

Reklama
 

Odpovědět