Vážení, na dost dlouhou dobu jsem se odmlčel. Vyčkával jsem, až najezdím další kilometry. V současné době  (po roce a 3 měsících od pořízení) mám ujeto 39 000 km, spotřeba dost kolísá, ale ať dělám, co dělám, pod 7 litrů na 100 se nedostanu. Nejezdím jako Niki Lauda, styl mé jízdy je spíš plynulý, dost umírněný, ale žádné courání. Střídám všechny druhy terénu a typů silnic, dálnice nevyjímaje.
      Prodejce mne sice stále ujišťuje, že auto se musí "rozpohybovat", ale za 39 000 km v relativně krátké době je snad už rozpohybované dost. Chci-li jet trochu svižněji nebo dokonce ostřeji, není problém se dostat ke spotřebě 8 l nebo víc. A to všechno bez klimatizace, s ní to bývá mnohem větší hrůza - mezi 9 i 10 litry.
     Před nedávnem jsem se vrátil z opravdu dálkové cesty, během 3 dnů jsem ujel 2100 km převážně po dálnicích. Nejel jsem rychleji, než 120 km/h, tuhle rychlost se mi dařilo bez problémů stále udržovat. Spotřeba se ustálila na 7,5 l/100 km, ovšem opět bez klimatizace (naštěstí ji nebylo třeba použít). 
     Máti si ve stejnou dobu jako já Cerato pořídila nové Rio, má najeto o polovinu míň, ale spotřebu má také dost děsivou - s 1.4 benzín se pod 7 litrů dostane málo kdy, v trochu hornatém terénu i tohle auto spolyká klidně 8 nebo víc.
     Pomalu, ale jistě docházím k následujícímu závěru: KIA nabizí auta s dost bohatou výbavou za vcelku slušnou cenu, ale motory (alespoň ty, se kterými mám zkušenost) nejsou nikterak oslnivě výkonné, ale za to dosti neúsporné (ve srovnání např. s motory podobných parametrů montovaných do Škodovek). Pokud KIA nepřijde s něčím převratným, začínám si být jist, že Kiu mám poprvé a naposled, další auto od tohoto výrobce si nejspíš nepořídím. Jak jsem nadšený z pohodlí obou aut, ekonomikou jejich provozu jsem dost znechucen.  I přes to, že tankuju (alespoň doufám) kvalitní benzín.   
 
   