Vibrace od rozvodovky

mikas004
Příspěvky: 52
Registrován: ned říj 21, 2012 6:29 pm
Bydliště: Novojičínsko

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od mikas004 »

Jirka N. píše:Automat sice neznám, ale domnívám se že lhůta oleje pro automat je 90 tisíc a tam by mohl bejt problém.
Já si to nemyslím. Na Mondeu jsem v automatu měnil olej poprvé ve 185.000 km a rozdíl jsem nepoznal.
U mondea byla náplň automatu "doživotní", což jak každý ví je pěkná blbina.
Měnil jsem ho pro jen klid duše a blaho převodovky :-)
Celkem vyměnili 11 litrů oleje, na počkání (mechanik si pěkně opařil ruku) a platil jsem 1.000,- Kč
KIA Sorento EX, aut.
2,5 CRDi, 03/2005
Reklama
 

Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od Jirka N. »

Sranda je že v rozvodovce je dle výrobce Dextron III doživotní a v praxi max. na 60 tkm. Teda pokud se chce na rozvodovce najezdit dost km. Do platí i u automatu kde je v jiném zatížení než v Mondeu. To jsem měl taky a je lehoučký oproti Sorentu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
fdwohr
Příspěvky: 6
Registrován: úte lis 13, 2012 5:27 pm

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od fdwohr »

Zdarec, tak jsem dneska přezul všechna kola a je po problému. Auto rázem ztichlo, nehučí a jede o dost líp. Rozdíl mezi předním a zadním kolem na obvodu byl skoro 2cm. Síla. Kdyby někdo měl zájem, mám 2 krásný gumy Dunlop Grandtrek 240/70 R16, hloubka vzorku asi 8,5mm. Jsou to univerzály, cena 3990 za obě.
Sorento EX 2.5crdi 5st. aut. TOD r.v.2005 cca 114tis. km
zdeny65
Příspěvky: 574
Registrován: pát kvě 18, 2012 6:11 am
Bydliště: Starý Vestec

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od zdeny65 »

fdwohr píše:Zdarec, tak jsem dneska přezul všechna kola a je po problému. Auto rázem ztichlo, nehučí a jede o dost líp. Rozdíl mezi předním a zadním kolem na obvodu byl skoro 2cm. Síla. Kdyby někdo měl zájem, mám 2 krásný gumy Dunlop Grandtrek 240/70 R16, hloubka vzorku asi 8,5mm. Jsou to univerzály, cena 3990 za obě.
Musíš bejt jako Baťa-3999,-
Ale cenu dej na dohodu,protože dvě nový gumy jsou za 4 LITRY+nějaký drobný.Tak to jseš docela drahej :?
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od Jirka N. »

Ta nabídka je tak vhodná pro zadokolky Sorenta, jinak pro permanentní je bezcená. Tam se zásadně musí měnit gumy všechny nový, stejného výrobce a DOT. Jeté gumy se jinak prodávají za pár korun a nesmí být starší tří let. Po čtyřech letech jsou již mimo bezpečnou toleranci.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
zdeny65
Příspěvky: 574
Registrován: pát kvě 18, 2012 6:11 am
Bydliště: Starý Vestec

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od zdeny65 »

Jirka N. píše:Ta nabídka je tak vhodná pro zadokolky Sorenta, jinak pro permanentní je bezcená. Tam se zásadně musí měnit gumy všechny nový, stejného výrobce a DOT. Jeté gumy se jinak prodávají za pár korun a nesmí být starší tří let. Po čtyřech letech jsou již mimo bezpečnou toleranci.
Jirko,mám zadokolku a stejně bych to za ty chechtáky nevzal.Vcelku je to jedno,ale budu radši dávat nový a poctivě to střídat,než abych uvalil chechtáky za "dojezdky".Nejsem na ježdění p...e a nevyjíždím stylem-za mnou hoří,ale co?Nechci si někde rozbít hubu,když jsem to vydržel tak nějak okolo třičtvrtě mega kiláků bez újmy na zdraví,tak s touhle potvorou to nehodlám přerušit.Ne je to prostě trochu úlet,když si někdo myslí,že něco okolo 2,5 tuny udrží gumy o kterých ví prdlačku a myslí si,že nemůže být nějaký problém.Hele jezdil jsem s tankem co měl 35tun a když to ustřelilo,tak to byl mazec.Ale měl jsem výhodu,že jsem měl okolo sebe železný pláty.V našem případě pláty nemáme.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od Jirka N. »

Je to tak a na gumách se nemá šetřit. Kupuju jen nový a podle aktuálních testů. Třeba zimáky mám GY UG7 a to byla v době koupě špička. Musím uznat že jsou stále bezvadý. Hodně záleží na stáří gum a třeby na Michelinách co mám letní od novýho auta a od výroby v roce 2008 jsou na bocích již mikrotrhlinky. Jak to pečou v Japonsku je mi záhada, ale ty Lantitue, či jak se to jmenuje se s ojetím asi rozpadnou.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
mikas004
Příspěvky: 52
Registrován: ned říj 21, 2012 6:29 pm
Bydliště: Novojičínsko

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od mikas004 »

Přináším poslední poznatky :

- vibrace nezpůsobuje nic jiného, než vadný měnič v převodovce
- vibrace se projeví pouze na 4. a 5. rychlostní stupeň, kdy dochází k sepnutí mechanické spojky měniče (lock-up), v tom okamžiku začíná spojka prokluzovat a v závislosti na hloubce sešlápnutí plynu vibrace sílí až do okamžiku podřazení nebo rozepnutí spojky
- vibrace jsou nejprve citelně znát na pedálu plynu a pak se rozvibruje převodovka tak, že jsou znatelné v celém autě

Řešení :
repase měniče, výměna třecích segmentů
+ nový olej, filtry a kompletní sada těsnění

Cena opravy +- 20.000,-Kč
KIA Sorento EX, aut.
2,5 CRDi, 03/2005
ParnosCZ
Příspěvky: 133
Registrován: stř bře 14, 2012 11:17 am
Bydliště: Jablonecko

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od ParnosCZ »

Hele cece ani nedes zacina mi to trocho taky vibrovat tak se modlim uz tetka :(
fdwohr
Příspěvky: 6
Registrován: úte lis 13, 2012 5:27 pm

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od fdwohr »

Tak mně sorento vibruje pouze na volnoběh. Jakmile přidám malinko plyn, je to v pohodě. Někdy jsou ty vibrace menší někdy o něco větší. Máte někdo nějaký nápad po čem jít?
Sorento EX 2.5crdi 5st. aut. TOD r.v.2005 cca 114tis. km
zdeny65
Příspěvky: 574
Registrován: pát kvě 18, 2012 6:11 am
Bydliště: Starý Vestec

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od zdeny65 »

fdwohr píše:Tak mně sorento vibruje pouze na volnoběh. Jakmile přidám malinko plyn, je to v pohodě. Někdy jsou ty vibrace menší někdy o něco větší. Máte někdo nějaký nápad po čem jít?
Částečně se na tom může projevovat uložení motoru a převodovky.Silentbloky dokážou dělat divy.Stálo by za to se podívat v jakým jsou stavu.K vibracím může pak přispět kolísání volnoběhu.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
mikas004
Příspěvky: 52
Registrován: ned říj 21, 2012 6:29 pm
Bydliště: Novojičínsko

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od mikas004 »

u převodovky se to projeví jen na 4-ku nebo 5-ku
převod 1 - 3 má vždy prokluz a moment přenáší pouze olej
u převodu 4 a 5 dochází k uzamykání měniče a k přenosu otáček z hnací na výstupní hřídel 1:1
KIA Sorento EX, aut.
2,5 CRDi, 03/2005
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od Jirka N. »

Zajímavé info jsem získal ve světě k vibracím od rozvodovky. Pokud necháváte měnit gumy v pneuservisu tak zde může být chyba. Používají pneumatický utahováky a nedoržují pravidlo že se musí nejdříve všech pět kolových šroubů dotáhnout lehne rukou a tím se kolo vycentruje. Následně se utáhnou šrouby křížem na 120 Nm. V servisu to utahujou naráz a hned první šroub na 120 Nm. tím se rozcentruje kolo a další šrouby to tak zajistí.
Hodně lidí s problémem škubání od rozvodovky předělali utažení na ruční a bylo po problému. Ten pohon 4x4 je tak citlivý že i tato prkotina zpúsobí velké starosti.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
mikas004
Příspěvky: 52
Registrován: ned říj 21, 2012 6:29 pm
Bydliště: Novojičínsko

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od mikas004 »

S tím nemohu souhlasit.
Kola se nasadí, utáhnou utahovačkou a pak servisák vezme ruční momentový klíč a všechny šrouby utáhne ručně.
A i kdyby ne, nevěřím, že by excentricita menší než 0,1mm měla vliv na vibrace , zvlášť na balónech 245/70 R16.
KIA Sorento EX, aut.
2,5 CRDi, 03/2005
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Vibrace od rozvodovky

Příspěvek od Jirka N. »

Nemusíš souhlasit, ale v praxi v Německu se to potvrdilo již 12x. A to někteří vyměnili i půlku auta před tím. Praxe někdy ukáže i nemožný. Třeba ten malinký rozdíl v profilu dezénu taky někteří nechápou a co to způsobilo za starosti i následný škody.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Odpovědět