Stránka 2 z 4

LX a LX+

Napsal: sob kvě 13, 2006 1:11 pm
od birnes
My jsem se taky divali po CERATU a na KIA CHODOV nam rekli ,ze ted nove pro hatchback jiz LX+ nebude jen LX a EX tak nevim

Pro birnes

Napsal: sob kvě 13, 2006 9:59 pm
od Cerato
Hm... tak to mě teda docela štve.. Nechápu, proč má být hatchback oproti sedanu jakýmkoli způsobem handicapován... :(

Re: Cerato koupě

Napsal: ned kvě 14, 2006 7:29 pm
od Návštěvník
def píše:Ahoj,
uvažuju o koupi nového auta a koukám i do korejských vod. Chtěl bych nějakýho diesla (na dlouhé cesty) a cerato 1.5 crdi se zdá být dobrou volbou. Máte někdo nějaké zkušenosti s tímhle motorem ? Popř. jakoukoliv obecnou radu k Ceratu ... Díky moc !

Napsal: ned kvě 14, 2006 8:01 pm
od Návštěvník
Vlastním KIA Cerato 1,5 CRDI ve verzi hatchback.
Plechový zvuk pátých dveři vydává při zabuchování držák SPZ. prodejce mi pod něj namontoval pěnovou podložku a je klid.
Co se řazení týče začínám si zvykat. Motor můžu jenom doporučit. Spotřeba v zimě nad 8,5 litrů mi připadala opravdu hrozná, ale nyní po 6000 najetých km a při vyšších venkovních teplotách mi klesla na asi 5,5 lirů a to jezdím většinou krátké trasy. A navíc jezdím poprvé s dieslem. Jako mínus bych uvedl tvar předního sedáku. Ne že by byl nepohodlný, ale při intenzivním brzdění mám pocit, že podjedu pod bezpečnostním pásem a "sednu si na podlahu".
Na dotaz jestli má Cerato pozinkovanou karoserii mi nedokázal odpovědět ani prodejce. Nevíte někdo jak na tom Korejci jsou s antikorozní ochranou těchto vozů?

Díky

Napsal: pon kvě 15, 2006 10:06 am
od def
Anonymous píše:Vlastním KIA Cerato 1,5 CRDI ve verzi hatchback.
Plechový zvuk pátých dveři vydává při zabuchování držák SPZ. prodejce mi pod něj namontoval pěnovou podložku a je klid.
Co se řazení týče začínám si zvykat. Motor můžu jenom doporučit. Spotřeba v zimě nad 8,5 litrů mi připadala opravdu hrozná, ale nyní po 6000 najetých km a při vyšších venkovních teplotách mi klesla na asi 5,5 lirů a to jezdím většinou krátké trasy. A navíc jezdím poprvé s dieslem. Jako mínus bych uvedl tvar předního sedáku. Ne že by byl nepohodlný, ale při intenzivním brzdění mám pocit, že podjedu pod bezpečnostním pásem a "sednu si na podlahu".
Na dotaz jestli má Cerato pozinkovanou karoserii mi nedokázal odpovědět ani prodejce. Nevíte někdo jak na tom Korejci jsou s antikorozní ochranou těchto vozů?
Díky za info ! Zní to dost pozitivně. Jinak záruka na karoserii by měla být 6 let, takže to už by mě asi moc netrápilo, ale dneska bez pozinku ? To snad ani nejde ...

Cerato - další postřehy

Napsal: pát kvě 19, 2006 7:13 am
od Cerato
Jezdím poměrně hodně, za 5 týdnů od pořízení už mám najeto 3600 km a stav počítadla se rychle zvyšuje. S radostí musím konstatovat, že spotřeba má zatím ještě klesající tendenci, už jsem se dostal těsně pod 7 l/100 km (spotřebu mohu jen vypočítávat, palubní počítač v autě nemám).

Několikrát jsem jel ve 3 nebo 4 lidech. Cestující vzadu si libovali, kolik mají
před sebou místa i přes to, že od volantu sedím poměrně daleko.

Podstatnou, ale doufám, že jedinou vadou, která poněkud kazí image výrobce KIA, je příliš dlouhé čekání na některé doplňky. Skoro měsíc mám objednanou přední svítilnu interiéru, zatím ještě nedorazila. A s pojistnými šrouby na kola to není o nic lepší - dorazily po 3 týdnech. Tohle by se MĚLO v každém případě ZLEPŠIT.

Napsal: stř kvě 24, 2006 8:31 am
od viki_
Vslayer píše:...Co bych vytkl:
...
- kufr je strasne melky, nedam do nej otcuv oblibeny nakupni kos :)
...
Kolik cm je hloubka kufru (priblizne) ?

1,5 CRDI - postřehy

Napsal: stř kvě 24, 2006 3:20 pm
od Navaro
Mám 1,5 CRDI v hatchbacku LX+ od konce ledna 06. Nyní najeto cca 16.000km.
Motor: po cca 2000 km výrazně utichl, spotřeba začínala na 6,5 a po cca 3000 km klesla na 5,5 (jezdil jsem pres zimu s rakví), nyní osciluje kolem 5l (téměř stále zapnutá klima) - spotřeby jsou kombinované v režimu 30% město, 40% okresky, 30% dálnice (limity dodržuji 50/90/130). Při pokusu o eko-jízdu jsem byl v poho na 4l (spočteno dle tankování plná-plná).
Podvozek: z toho jsem měl největší strach (přesedal jsem z Fabie 1,9 TDI). Nakonec to zatím docela jde - je hodně komfortní - auto se dost naklání v zatáčkách, ale dá se na to zvyknout, v přiměřených rychlostech je i celkem stabilní, jen na dálnici nad 120 už je třeba si dávat pozor na řízení - přeposilované řízení dělá své a v kombinaci s měkkým odpružením není vynucený vyhýbací manévr žádná slast. Za zhoršených adhezních podmínek je Cerato hodně nedotáčivé, na druhou stranu dává dostatečně dopředu najevo že se blíží limit adheze. Shrnu to asi tak že pohodlný a příjemný společník na delší klidné cesty i po horších silnicích, ale ostřejší (nebo dokonce sportovní) jízdu ani nezkoušejte.
1. garančka po 15.000 km - výměna oleje + filtr + práce necelé 3000 kč s daní.
5. dveře a otřesné zvuky při zavírání - při garančce dotáhly podložku pod RZ a podlepili pěnovou páskou - je to o mnohem lepší - kovové cvaknutí zůstalo, ostatní drnčení je pryč.
Pokud se diskuse rozjede, rád doplním nové postřehy.

Napsal: stř kvě 24, 2006 6:09 pm
od Návštěvník
viki_ píše:
Vslayer píše:...Co bych vytkl:
...
- kufr je strasne melky, nedam do nej otcuv oblibeny nakupni kos :)
...
Kolik cm je hloubka kufru (priblizne) ?
Musel bych to zmerit a otec je s autem pryc, ale je to slaby, protoze ta obri plnohodnotna rezerva zabira strasne mista. Snad ti poradi nekdo, komu auto stoji pred domem :-).

Drzak SPZ teda podlozit rikate? To udelam, dobra rada. Podarilo se nekomu vypnout tu otravnou signalizaci nezapnutejch pasu? Ja treba kdyz prijizdim na DRIVE (McDonald, KFC) a odepnu si pas, abych dosahl na ten predrazenej sajrajt, tak se hned rozezni to odporny bim bim bim. A vadi mi i signalizace otevrenejch dveri, pri zasunutym klici v zamku, kdybych nasel puvodce toho zvuku, treba by se dal nejak umlcet.

Napsal: stř kvě 24, 2006 6:55 pm
od Vslayer
To predchozi je ode me. Zapomnel jsem se prihlasit.

Napsal: pát kvě 26, 2006 5:54 pm
od Marnet
Na pozinkovou karoserii jsem se ptal u prodejce a bylo mi řečeno, že je jen na nejvice namáhaných místech, ale která to jsou to nevím. Takže celá karoserie určitě není.

Krytky v zavazadlovém prostoru

Napsal: ned kvě 28, 2006 12:15 pm
od Cerato
Včera jsem vezl opravdu objemný náklad (klávesy, zesilovač, reprobednu). Nezbylo mi nic jiného než zvětšit ložnou plochu na co nejvyšší možnou míru. Není to žádný problém, celá operace (vyjmutí hlavových opěrek, sklopení zadních sedadel a vyjmutí poličky pod zadním okem) trvala maximálně 90 sekund.

Vůbec mne ale nenapadlo, že při nakládání objemných a těžkých věcí bych měl mít téměř chirurgickou ostražitost. Týká se to tří malých černých plastových krytek, které jsou sotva viditelné. Téměř splývají s povrchem. Je-li všechno v normální poloze, najdete je v kufru těsně za opěradly zadních sedadel.

Jak jsem již napsal, zvětšení ložné plochy není nic složitého. Ovšem dost mě rozladilo, když jsem zjistil, že při nakládání (nebo vykládání?) zmíněných věcí se mi podařilo 2 ze tří plastových krytek poškodit a to tak, že nejsou už prakticky k ničemu. Kdy a jak, nevím. Nechápu, proč zakrytí otvorů v koberci ložné plochy není vyřešeno jinak (třeba textilní záplatou nebo krytkami z odolnějšího materiálu). Designéři přece MUSELI předpokládat, že krytky NEJSOU NA ZROVNA IDEÁLNÍM MÍSTĚ a jejich poškození na sebe nenechá dlouho čekat.

Mým předchozím autem byla Felicia Combi, kde jsem při nakládání a vykládání nemusel na takovéhle pitomosti myslet, protože v kufru (ani po vyjmutí zadních sedadel) zkrátka nic takového nebylo.

Napsal: úte čer 06, 2006 7:25 pm
od Vslayer
Takova drobnost cloveka rozcili, ale me porad desi ta spotreba - jezdim hlavne po meste nebo na chatu a porad dostavam desivy cisla - je teda fakt, ze netankuju plna - najezdene km - dotankovani do plne a zmerena spotreba. Delam to podle toho kdy zacne svitit rezerva.

Spotřeba

Napsal: stř čer 07, 2006 10:20 pm
od Cerato
Po 5 tisících kilometrech mi spotřeba kolísá kolem 7 l/100 km při vcelku pohodové jízdě na dálku. Jak jsem ale zjistil, vůbec není problém se dostat i na 10 l/100 km při jízdě, která je trochu ostřejší. Jinými slovy: tohle auto nemá rádo moc těžkou nohu na plynu a sportovnější jízdu. Uvidíme, jak se spotřeba bude vyvíjet dál.

Re: Spotřeba

Napsal: čtv čer 08, 2006 9:08 am
od viki_
Hmm, tak to je docela zrout, na to ze tam je 1.6. Ja myslel, ze to je stejny motor, ktery se dava do Elantry a ta, pokud vim, tolik nepapa ?