Stránka 2 z 2

Re: Ciptuning

Napsal: stř bře 17, 2010 11:46 pm
od nimor
chcem sa spytat.. netrpi motor po takejto uprave? myslim ze ak by to bolo v poriadku, uz samotny vyrobca by dodaval motor so zvysenym vykonom a tym si zabezpecoval vacsi odbyt vozidiel.

Re: Ciptuning

Napsal: čtv bře 18, 2010 7:39 am
od tomasko007
Na tuto otazku by ti vedel najlepsie odpovedat technik / technici zodpovedny za vyvoj tohto motora !

Re: Ciptuning

Napsal: čtv bře 18, 2010 7:56 am
od MaTToS
nimor píše:chcem sa spytat.. netrpi motor po takejto uprave? myslim ze ak by to bolo v poriadku, uz samotny vyrobca by dodaval motor so zvysenym vykonom a tym si zabezpecoval vacsi odbyt vozidiel.
Vyrobca by chciet dodavat mohol ale vzhladom k tomu ze by motor uz nesplnoval uzasne normy Euro 4 a 5 tak by ten vyrobca v Europe uz vobec nic nepredaval ... Toz hlavny dôvod preco vyrobcovia takto "upravuju" vykony motorov, jasne ze by sa to dalo vyladit tak aby bol vykon vyssi a dynamika lepsia ale to uz su vyssie emisie a spotreba takze nee a prave z toho dôvodu to vyrobca vyladil na nizsi vykon .

Re: Ciptuning

Napsal: čtv bře 18, 2010 8:14 am
od Maldoc
praveze som tam cital ze spotreba po uprave este klesne a podla mna motor az tak moc netrpi ..,

Re: Ciptuning

Napsal: čtv bře 18, 2010 8:53 am
od shopho
ano spotreba klesne, ale pri turbomotoroch, pri ktorych sa da zvysit vykon a krutak o dost viac ako pri atmosferach.. pri atmosferach pisu, ze spotreba ostane cca rovnaka..

a ci to ublizuje motoru? tazko povedat kolko je pri tychto motoroch vykonova rezerva, ale myslim, ze tych 10kw a 15nm naviac to musi v pohode zvladnut..

Re: Ciptuning

Napsal: čtv bře 18, 2010 8:57 am
od MaTToS
Presne tak, spotreba mozno pri turbo nafte klesne ale tie normy ktore to splnat musi to uz splnat nebude vid. co tu pisal ze mu to viacej dymy atd., spotreba celkova priemerna mozno dole ist mohla ale emisie môzu byt vyssie no kdovie , ja som cital na nete ze to vyrobcovia "necipuju" od vyroby kvôli tym emisnym limitom co to auto musi splnat a mozno aj kvôli zivotnosti motora ale hlavne tie emisie sa zvysia .Keby vyrobca sa nemusel riadit normami emisii tak to nacipuje, vyhodi z tade kurvitka ako egr ventil a pod. kraviny a ide sa -

Re: Ciptuning

Napsal: čtv bře 18, 2010 9:55 am
od staf
a A) moc nechapem ako moze vzrast vykon pri spalovani rovnakeho mnozstva benzinu, za B) uz vobec nechapem preco ak by platilo A) = efektivnejsie by sa spaloval benzin, preco by teda stupli emisie. bol som v tom ze objem emisii je umerny mnozstvu spaleneho paliva. nie som vsak expert, tak hadat sa nebudem. proste mi je to len podozrive. aaaa este ma napada C) ze ak niekto vie zefektivnit to spalovanie tak, ze pri rovnakej spotrebe da vyssi vykon, preco sa neupravi motor tak, ze vykon ostane rovnaky, ale klesne spotreba. keby ta klesla, tak aj tie emisie by boli asi mensie ....

to bola uvaha ... ale realna otazka znie: nebudete mat problem pri EK, ked budete mat zvysene emisie???

Re: Ciptuning

Napsal: čtv bře 18, 2010 12:00 pm
od mawerik
na STK idem buduci mesiac.... tak sa necham prekvapit ci prejdem (no prejst by som mal urcite).