Sorento - moje zlaticko

Odpovědět
cobra9999
Příspěvky: 3
Registrován: čtv bře 24, 2016 1:14 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od cobra9999 »

Tak má zhoršenú akceleráciu pri 1600 otč sa nechce vobec rozbehnúť na 4 pr. st. to mi pred tým nerobilo. hneď sa bralo aj pri nižších otáčkach. teraz sa začne poriadne brať až pri 2000 otč pri 4 pr.st.
Reklama
 

TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

Pokud je motor linej, muze to by tim, ze to nenastavi spravne ty lopatky turba.
Nikdy jsem to nerozebiral, ale sundej hadicky a zkus se do toho opatrne podivat, za to asi nic nedas.
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
cobra9999
Příspěvky: 3
Registrován: čtv bře 24, 2016 1:14 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od cobra9999 »

TommyBoy píše:Pokud je motor linej, muze to by tim, ze to nenastavi spravne ty lopatky turba.
Nikdy jsem to nerozebiral, ale sundej hadicky a zkus se do toho opatrne podivat, za to asi nic nedas.

OK vyskúšam to či to nieje upchaté alebo čo

Zatial ďakujem za radu a dám vedieť ako som dopadol
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Je to ventil ovládání VTG a já ho opravoval když mi Sori stál řadu měsíců v garáži a bez pohybu. Pak v něm se přilepila gumová klapka ventilu a tím se ten ventil vřadil ze správné funkce. Byly stejné příznaky s tím během motoru.Rozebral jsem ho i když je nerozebíratelný dle tvrzení výrobce. Ale po rozpertlování nerezového kroužku který spojuje obě části jde pak rozložit a vyčistit. Je tam i malý molitanový filtr s odvětráním do atmosféry a ten je třeba taky vyčistit. Je to modelářská práce a komu se do ní nechce tak nový stojí něco mezi 6 a 7 TKč.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
viktor_ex
Příspěvky: 21
Registrován: ned led 22, 2012 10:29 am

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od viktor_ex »

doplňuji po čase svůj příspěvek ... Sorento jezdí stále jako víno. Už nenajezdím tolik km co dříve. Mám nové auto, tak to střídám, aby se i sorento hýbalo. Jezdí startuje svěle. 245tkm
Na jaře si ho vezme manželka a bude s tím dojíždět asi 35km do práce. Líbí se jí, jak je to pohodlné a je ráda, že se nepodařilo prodat. Nabízených 80tkč by nás nevytrhlo, peníze nutně neptřebuji, tak ho radši dojedem, dokud to pujde. Stejně se teď prodávají jen sračky, to s mým sorentem najedem v pohodě 3x víc než jakýmkoliv novým autem. Kupovali jsme ho jako zcela nové, tak víme co máme.
Nechal jsem udělat komplet antikorozi spodku, vyměnily se kotouče-brzdy, a dal jsem nové LED žárovky do světlometů http://www.quadprofi.cz/e-shop/cs/zarov ... 000lm.html
svítí to skvěle. Doporučuji. V toyotě máme tohle: http://www.quadprofi.cz/e-shop/cs/zarov ... 000lm.html
Průběžně dávám aditiva Mathy-F a občas Mathy-AGR (čištění EGR kanálu/ventilu). V prosinci jsem byl na STK, emise pěkně naplno a? saze nebo jak se to jmenuje 61/61/60/59/60, ha! I technik říkal, že paráda. Říkám jasně, vždyť ho taky krmím aditivy. Všechno je jak má, auto nekouří. Mám i v motoru Mathy-M, v převodovkách Mathy-T. Na 15tkm si to nevezme žádný olej, co tam naleju to tam najdu. Na podzim jsem udělal extra výplach jednu dávku čistým olejem. A pak zase Mathy-M a 5W30 a jak si pochrochtává. Sice to není žádný závodník, ale jinak super auto.
Tak jak se říká ... čecháček si umí jen stěžovat ... tak já momentálně musím chválit. čas od času, jinak by to ostatním mrzoutům bylo moc monotónní a otravné.
zravím sorentisty
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Tak brzy budu mít 160 000 Km a vstále super a to již 9 rok. Je to na dnešní dobu zázrak aby auto vydrželo tak dlouho bez větších závad. V září jsem namontoval zadní nápravu s LSD samosvorným diferákem a teprve včera na sněhu jsem mohl vyzkoušet tu změnu. A vyplatilo se to náramně, Sori se na zpátečku v kopci rozjel jako za sucha. Takže permanentní pohon 4x4 a LSD diferák je super varianta a jsem rád že ABS a ESP nijak neprotestuje. Zatím jsem se nesetkal s touto variantou zde v Evropě a tak je to asi jediný EX z roku 2008 s takovouto konfigurací.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Další postřeh s LSD diferákem a TOD systémem. I na ledovatém povrchu se podařilo vycouvat do kopce a to jsem dříve nedal. Je to bezvadná kombinace a díky náhodě jsem takto zlepšil parametry Soriho.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
tono
Příspěvky: 1
Registrován: pát pro 22, 2017 9:18 am

Re: Sorento - moje zlaticko problem s precno napravou.

Příspěvek od tono »

Cau potreboval by som poradit.Mam sorento 2003 D 2,5.Asi pred mesiacom mi prestala zaberat predna naprava.Na palubnej doske sa mi zelena kontrolka signalizujuca low 4x4 /koliesko mam v pozicii auto/ sama rozsvieti a po chvili zhasne opakovane niekolko krat samovolne pocas jazdy.Momentalne funguje len zadny nahon.V servise im pocitac ziadnu chybu neukazal.Dik za aku kolvek pomoc.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Myslím že problém může být v kabeláži od převodovky k ŘJ a taky v konektorech. To protože se na diagnice nic neukázalo a v ten moment bylo vše OK.Jsou to vady na vrub stáří auta.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Tak skoro po deseti letech budu řešit intercooler, který má na sobě trhliny ve svárech a to pozoruju již od roku 2015, ale nyní to nabralo rychlejší proces zkázy. Když jsem se stavil v Kie tak nabídnutá cena byla šílená a to 22 822 Kč a to za holý a bez elektrického vntilátoru. Přitom na Pajero mě stál originální Japonský cca 6600 Kč včetně DPH a je přibližně stejně výrobně náročný. Tedy KIA to s cenama přehání. Proto nyní bádám po jiném Intercooleru z Tunning sortimentu, tím bych se vyhnul opakování rozpadnutí původního intercooleru, který zlobí snad u všech FL Sorent po větší porci kiláků.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
DJDavecz
Příspěvky: 16
Registrován: stř bře 04, 2015 2:31 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od DJDavecz »

Už jste viděli ??

Sorento 2019
https://youtu.be/4WjpzubCoBo
KIA Sorento 2,5 EX, r.v. 2003
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Tak Sorento je již 10 let staré a jen za dnešek jsem s ním ujel 1247 km a to do Německa pro přídavné topení Webasto. Sehnal jsem ho včetně držáků a protože je to jen neřízené topení které pomáhalo rychleji ohřívat motor v zimním období, tak jsem ještě koupil včera nové Webasto Termo top C a to přijde osadit do držáku toho původního provedení a takto budu mít nezávislé naftové topení. Jinak Sori jezdí super a brzy bude mít 180 000 Km.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Nyní ve sněhové kalamitě je Sori super a díky přestavbě na samosvor v zadní nápravě a seriové permanentní 4x4 + zvýšení podvozku je super offroad. Najeto 181 500 km
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Odpovědět