Sorento - moje zlaticko

Odpovědět
TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

No fuj... co to je? :lol:
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Reklama
 

Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

3,2 litru diesel-Pajero-Dakar :D
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Po cca měsíci jsem chtěl se Sorim vyjet z garáže a co bylo překvapení tak chytnul na tři válce a pak se později přidal čtvrtej. Nejde za plynem a odvzdušnění pomohlo jen trochu. Je jako v nouzáku a asi se urazil když má za vratama Pajero které nijak neprotestuje a funguje skvěle. Sori má čistou naftu v nádrži a tak by si nemusel vymejšlet :? blbosti.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Vyměnil jsem těsnící kroužek na odvzdušňováku na filtru a žádný zlepšení. Motor startuje skvěle, jenže nejde dobře do otáček a kouří bilomodře. Tedy snad vstřik nebo žhavicí svíčky. Tedy aby se auto samo porouchalo během stání to jsem ještě nezažil. Zlatý Pajero se vstřikováním 190 Bar kde vstřiky stojí poměrně málo oproti Sorentu s cca 1200 Bar.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

Myslim ze vadne zhaveni poznas jen pri startu. Kdyz se motor ohreje tak uz na to nema vliv.
Leda vstriky nebo tlak obecne.
Jeste mozna turbo, resp. hadicka podtlakoveho ovladani?
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Budu to muset celý zkontrolovat, aby se to smo pokazilo je rarita. Možná to bude nějaká hadice nebo vstřik, z vejfuku šla jako nespálená nafta protože na zemi byl flek od sazí a něčeho mazlavýho. Jde neochotně do otáček a teprve po delší době stouptne tlak turba na normální hodnotu a motor se rozběhne na vyšší otáčky. Tak začnu hadicema a pak se uvidí.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od viktor »

Ale to je napuosto nomáuní Jiuko,i Úďa to říkal.Nové je nové a kurevsky rychle stárne a potom se sere a sere.Vzpomeň si na moje slova pár let zpět.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Díky poznatkům z netu jsem se pustil do kontroly elmag. ventilu který řídí podtlak k turbu a asi ten je příčina. Když jsem odpojil podtlak tak motor běžel do 2000 ot jak hodinky a dál již s neklidem. Předtim to bylo přesně obráceně od 2000 ot to běželo jak hodinky. Tedy snad jen taková prkotina a nic mechanickýho. Je to daň za vyšší výkon, stará 103 Kw verze je jednoduchá a toto nemá.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od viktor »

Jó,pravdu máš synek,jak vozy tahaly krávy bylo to v cajku,jak zapřáhli koně,museli je začít kovat....
Holt žlutí matlalové.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Sorento je stále v garáži nepojízdný, nebyl na něj čas a dva měsíce jsem dělal na Pajeru - zarezlé excentry na obou nápravách a nemožné nastavit geometrii, dále koroze na plnícím potrubí nádrže a na nádrži zvenku. Tedy vše nové na podvozku včetně postavení nové zadní nápravy a když porovnám původní ceny u nás- Sorenta a Pajeda tak moje verze Dakar sice stála jako nová 1,4 mil, ale je to tak složitý auto že vlastně bylo levnější poměrově než Sorento který v mé výbavě bylo ceníkově okolo milionu. Jenže já ho koupil za větší polovinu jako nový a tak nemůžu nadávat.
U Pajera čeká všechny majitele stejnej osud jako jsem měl já, i verze 2014 má stejně vše řešený a tak koroze díky zachycenému blátu okolo nádrže se týká všech a excentry taky.
Obrázek
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

Jirko, jak si vubec muzes dovolit na Sorento foru napsat, ze kasles na svoji nejlepsi Kiu a vopravujes misto toho nejakou japonskou sragoru.
To chce ban :lol:
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Neboj Sorento budu opravovat v září, bude třeba na zimu :D
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
David-Petr
Příspěvky: 235
Registrován: pon dub 02, 2012 9:02 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od David-Petr »

jirko jdeš dobrou cestou stejně nakonec koupíš toyotu :D :D
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Toyota je taky moje volba, v USA se dostane super verze :D . Z Evropské produkce nic nechci, šetření ve výrobě a malé obsahy nejsou pro mě atraktivní.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Dneska jsem opravil VTG ventil který způsobil ten velký problém na chodu motoru. Každý mi sice doporučoval vyměnit podtlakovou regulaci turba a že to bude na 100 % ta závada. Jenže pokusama jsem zjistil že regulace je OK, ale neřídí jí ten ventil který stojí více než 6000 Kč. Takže jsem rozebral nerozebíratelnej ventil a unvitř zjistil přilepenou klapku a znečištěný filtr do atmosféry. Takže jsem to vyčistil, poskládal, slisoval, namontoval a hned motor běžel v celém rozsahu oráček :D . Ten ventil si opatřím náhradní, dost trpí provozem a nevydrží navěky. Vyměnit se dá na ulici za 5 minut a tak je lepší ho vozit sebou než jet domů na nouzák.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Odpovědět