Stránka 1 z 1

Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: úte črc 31, 2018 9:00 pm
od Koudy7
Zdravím. Nikde jsem podobné téma na XM r.v.2010 nenašel. Při projíždění zatáčky se ozvala rána od zadní nápravy a od té doby nefunguje připínání zadku ať při prokluzu, nebo při zapnutí "natvrdo".

Měl jsem to na zvedáku, přední kola se točila, ale při stisknutí tlačítka 4x4 se sice rozsvítí kontrolka 4x4, ale hned i ta nad ní signalizující nefunkční zadní pohon, tudíž ani na zvedáku se zadní kola netočí.

Kontrolovali jsme zadní diferenciál, ale při točení jedním zadním kolem se otáčelo v opačném směru i to druhé bez problémů, takže zřejmě diferenciál ok. Při točení zadní části kardanu se točila i zadní kola, takže taky v pořádku.

Napadá někoho, co zkoumat dál? K Sorentu BL je toho totiž mraky, ale k XM nic. Předem díky moc za rady.

Re: Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: pát lis 29, 2019 6:39 pm
od Motocinda
Zdravím,
teď se mi stalo něco podobného.
Pak cukání přestalo, ale nepřipíná se zadek. Respektive se vůbec netočí kardan dozadu.
Můžu se zeptat, jestli už jste to vyřešil a čím to bylo ?
díky
Lukáš

Re: Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: ned úno 02, 2020 2:50 pm
od JZO
Dobrý den, připojuji se k dotazu.
Mám od čtvrtka stejný problém u Sorenta z 2010 (2,2 ; 145 kW; manuální převodovka). Už někdo odhalil příčinu?
Díky. Jirka

Re: Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: pát úno 07, 2020 2:07 pm
od Koudy7
Zdravím pánové. Tak ještě opravený nejsem, ale závada u mě byla dle info od mechanika takováto:

V zatáčce se mi sekla Haldex (zřejmě již byla načatá) a jak se sekla, šlo to přes kardan až do diferáku na přední nápravě, kde to vysekalo zuby. Proto se potom netočil kardan k zadní nápravě. Takže výměna Haldex (respektive oprava) + výměna předního doferáku + přesoustružení tisícihranu, který je prý někde mezi diferákem a kardanem. Píšu jak jsem nakoupil a jako absolutní neznalec servisu aut.

Bohužel zatím servisák neměl ještě čas to na auto nahodit, takže zatím jezdím jen na předek.

Re: Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: ned úno 16, 2020 5:22 pm
od JZO
Zdravím Koudy.
Už se Vám to povedlo zprovoznit? A na kolik ta legrace nakonec vyšla peněz?
Díky za zprávu
Jirka

P.S. Už mne ta předokolka nebaví :-(

Re: Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: ned úno 16, 2020 5:52 pm
od Koudy7
Ještě to stále nemám v kupě. Mechanik nemá čas. Ale jakmile to dám dohromady, dám vědět i s penězi. Možná budu mít jednu haldex navíc.

Re: Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: čtv bře 12, 2020 11:25 am
od JZO
Hezký den. Už se točí všechny 4 ? :)

Re: Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: úte čer 09, 2020 3:27 pm
od foofanda
Jen pro informaci, stržený náhon na kardan. Jen náhradní díly v KIA servise chtěli 50 tis bez DPH. Nakonec vyřešeno u nás v servise komplet 33 tis bez DPH. Po opravě najeto 60 tis zatím drží.
https://uloz.to/file/5C1mf4zQ3SHq/img-2 ... 081813-jpg
https://uloz.to/file/HugCAausjfAr/img-2 ... 81808-jpg

Re: Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: pon srp 03, 2020 10:31 pm
od milosthelosh
Ahoj, dnes mi v servise KIA povedali to iste. "Odrhnuty" zadny nahon (a tym padom znefunkcneny, zevraj vada tychto aut, ktore castejsie jazdia po meste a pri 150 - 170 tis. sa to zvykne utrnhnut ( moje ma 151 tis. KM). Vies mi iba popisat, co sa urobilo na tvojom aute pripade kontakt na tvoj servis? Dakujem velmi pekne.

Re: Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: úte říj 05, 2021 7:53 am
od Kacamuro
foofanda píše: úte čer 09, 2020 3:27 pm Jen pro informaci, stržený náhon na kardan. Jen náhradní díly v KIA servise chtěli 50 tis bez DPH. Nakonec vyřešeno u nás v servise komplet 33 tis bez DPH. Po opravě najeto 60 tis zatím drží.
https://uloz.to/file/5C1mf4zQ3SHq/img-2 ... 081813-jpg
https://uloz.to/file/HugCAausjfAr/img-2 ... 81808-jpg
Dobrý den,
mohl Vás požádat o kontakt na servis, který tento problém dokáže vyřešit? Děkuji

Re: Nefunkční 4x4 Sorento XM 2,2 CRDi 145kW automat

Napsal: ned led 16, 2022 8:10 pm
od Culan
Zdravím, koukám že tu řešíte problém nefunkční 4*4, mám sice manuál, ale stejný problém.
Náhon do zadu se netočí, takže stržený tisicihran.
Máte nějaké řešení?
Poloosa pravého kola asi nebude mít stejné otáčky jaké jsou třeba na zadní nápravu, bude tam asi mezinápravový diferenciál, že?
Díky za radu
Obrázek