Cerato

Dj Vado
Příspěvky: 2
Registrován: pon zář 11, 2006 5:28 pm

from petráček

Příspěvek od Dj Vado » pon zář 11, 2006 5:57 pm

Nazdárek,ptal jsi se kdo má cerato 1,5 CRDI EX. Tento model mám doma 14 dní a najezdil jsem s ním už 1400 km bez jakýchkoliv závad. Spotřeba se mi pohybuje okolo 5,2 l / 100 km a to v pražský dopravě a mám najeto již 52.000 km.Na plnou nádrž (počítám 45 l),jsem najel 1080 km a to jsem to občas přišlápl.Nemůžu si stěžovat,co do spotřeby nebo do komfortu(byl jsem zvyklý na KIA SHUMA II-starší model)vrátim se ještě k mínusům: Ranní praskání palubky přes zvláštní cvakání relátka na blinkru mě hrozně rozčiluje cvakání spojky při řazení,každé sešlápnutí - cvaknutí a při jízde po praze v zácpe, jednička-neutrál-brzda a takhle dokola se nedá po 20 minutách vydržet.Jinak nemám co vytknout,auto mi notuje do mého vkusu a po stránce jízdních vlastností sedí a funguje,jak má. Veškeré ostatní věci s řeknemei,až bude mít najeto 200.000 km,jestli to vydrží :D

Reklama
 

Tuka
Příspěvky: 9
Registrován: sob bře 11, 2006 1:45 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tuka » úte led 23, 2007 1:05 pm

tak to mas zasekly lozisko u spojky, kdyz seslapnes a cvak, kdyz postis tak to nedela...

Fed
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 27, 2007 1:35 pm

Re: 1,5 CRDI - postřehy

Příspěvek od Fed » stř kvě 30, 2007 5:05 pm

Navaro píše:Mám 1,5 CRDI v hatchbacku LX+ od konce ledna 06. Nyní najeto cca 16.000km.
Motor: po cca 2000 km výrazně utichl, spotřeba začínala na 6,5 a po cca 3000 km klesla na 5,5 (jezdil jsem pres zimu s rakví), nyní osciluje kolem 5l (téměř stále zapnutá klima) - spotřeby jsou kombinované v režimu 30% město, 40% okresky, 30% dálnice (limity dodržuji 50/90/130). Při pokusu o eko-jízdu jsem byl v poho na 4l (spočteno dle tankování plná-plná).
Podvozek: z toho jsem měl největší strach (přesedal jsem z Fabie 1,9 TDI). Nakonec to zatím docela jde - je hodně komfortní - auto se dost naklání v zatáčkách, ale dá se na to zvyknout, v přiměřených rychlostech je i celkem stabilní, jen na dálnici nad 120 už je třeba si dávat pozor na řízení - přeposilované řízení dělá své a v kombinaci s měkkým odpružením není vynucený vyhýbací manévr žádná slast. Za zhoršených adhezních podmínek je Cerato hodně nedotáčivé, na druhou stranu dává dostatečně dopředu najevo že se blíží limit adheze. Shrnu to asi tak že pohodlný a příjemný společník na delší klidné cesty i po horších silnicích, ale ostřejší (nebo dokonce sportovní) jízdu ani nezkoušejte.
1. garančka po 15.000 km - výměna oleje + filtr + práce necelé 3000 kč s daní.
5. dveře a otřesné zvuky při zavírání - při garančce dotáhly podložku pod RZ a podlepili pěnovou páskou - je to o mnohem lepší - kovové cvaknutí zůstalo, ostatní drnčení je pryč.
Pokud se diskuse rozjede, rád doplním nové postřehy.
Vážený pane zaujaly mě Vaše hodnoty spotřeb zejména ty 4 l /100 km. Ne že bych o tom pochyboval ,nechám se rád poučit,ale zajímalo by mě jak jste to dokázal. Vámi udávané hodnoty se vymykají standardnim informacím o motoru 1.5 CRDi.Také tankování plná - plná není tak jednoduché vzhledem k pěnění nafty. Kolik litrů se Vám vejde do nádrže pokud tankujete prázdnou nádrž po rosvícení kontrolky. (za plnou považuji když vidím hladinu v hrdle).
Já osobně se nemohu dostat pod 5,4 l .
K tomu vyhýbacímu manévru: jednou jsem jej musel absolvovat (vlastní vinou) a nemělo to chybu - na štěstí .Jinak jsem byl bez auta.
Také mě zajímá adresa servisu kde mají takové ceny za 1 garanční prohlídku.
Pokud máte zájem múžeme si vyměňovat informace přes mou adresu fed@centrum.cz.

Navaro11
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 06, 2007 3:47 pm

Re: 1,5 CRDI - postřehy

Příspěvek od Navaro11 » stř čer 06, 2007 4:09 pm

Ad 4l/100km - Opravdu to není problém dosáhnout, ale jak jsem psal, šlo o eko jízdu, na cca 100 km, rovinatý terén, max 80 km/hod, bez klimy, teplé počasí - vypočteno tankováním plná - plná (pro zajímavost s Fábií 1,9 TDI jsem tímto stylem jel za 3,2l/100km :wink: )
Ad tankování plná - plná to jsem dělal několikrát - tankuji Shell, OMW, občas Esso - subjektivne nejmíň pění OMW - chvilku si pohrát a hladina je u okraje hrdla nádrže (takto jsem i ověřoval spotřebu).
Ad tankování po rozsvícení kontrolky - myslím že cca 46 litrů na 1. vycvaknutí pistole, pokud dotankovávám po viditelnou hladinu, dostanu tam ještě cca 9 litrů.
Ad servis - velmi vstřícné ceny mají v KIA Trutnov, kupoval jsem tam auto a také ho tam i servisuji.
Příští týden mě čeká garančka po 60.000km, od začátku provozu průměrná spotřeba ze všech tankování 5,16l/100km. Počet závad - 0 :P
Fed píše:
Navaro píše:Mám 1,5 CRDI v hatchbacku LX+ od konce ledna 06. Nyní najeto cca 16.000km.
Motor: po cca 2000 km výrazně utichl, spotřeba začínala na 6,5 a po cca 3000 km klesla na 5,5 (jezdil jsem pres zimu s rakví), nyní osciluje kolem 5l (téměř stále zapnutá klima) - spotřeby jsou kombinované v režimu 30% město, 40% okresky, 30% dálnice (limity dodržuji 50/90/130). Při pokusu o eko-jízdu jsem byl v poho na 4l (spočteno dle tankování plná-plná).
Podvozek: z toho jsem měl největší strach (přesedal jsem z Fabie 1,9 TDI). Nakonec to zatím docela jde - je hodně komfortní - auto se dost naklání v zatáčkách, ale dá se na to zvyknout, v přiměřených rychlostech je i celkem stabilní, jen na dálnici nad 120 už je třeba si dávat pozor na řízení - přeposilované řízení dělá své a v kombinaci s měkkým odpružením není vynucený vyhýbací manévr žádná slast. Za zhoršených adhezních podmínek je Cerato hodně nedotáčivé, na druhou stranu dává dostatečně dopředu najevo že se blíží limit adheze. Shrnu to asi tak že pohodlný a příjemný společník na delší klidné cesty i po horších silnicích, ale ostřejší (nebo dokonce sportovní) jízdu ani nezkoušejte.
1. garančka po 15.000 km - výměna oleje + filtr + práce necelé 3000 kč s daní.
5. dveře a otřesné zvuky při zavírání - při garančce dotáhly podložku pod RZ a podlepili pěnovou páskou - je to o mnohem lepší - kovové cvaknutí zůstalo, ostatní drnčení je pryč.
Pokud se diskuse rozjede, rád doplním nové postřehy.
Vážený pane zaujaly mě Vaše hodnoty spotřeb zejména ty 4 l /100 km. Ne že bych o tom pochyboval ,nechám se rád poučit,ale zajímalo by mě jak jste to dokázal. Vámi udávané hodnoty se vymykají standardnim informacím o motoru 1.5 CRDi.Také tankování plná - plná není tak jednoduché vzhledem k pěnění nafty. Kolik litrů se Vám vejde do nádrže pokud tankujete prázdnou nádrž po rosvícení kontrolky. (za plnou považuji když vidím hladinu v hrdle).
Já osobně se nemohu dostat pod 5,4 l .
K tomu vyhýbacímu manévru: jednou jsem jej musel absolvovat (vlastní vinou) a nemělo to chybu - na štěstí .Jinak jsem byl bez auta.
Také mě zajímá adresa servisu kde mají takové ceny za 1 garanční prohlídku.
Pokud máte zájem múžeme si vyměňovat informace přes mou adresu fed@centrum.cz.

Cerato
Příspěvky: 24
Registrován: sob dub 22, 2006 9:13 am
Bydliště: Ústecký kraj, Most

Další zkušenosti s Kia Cerato

Příspěvek od Cerato » pát črc 06, 2007 3:27 pm

Vážení, na dost dlouhou dobu jsem se odmlčel. Vyčkával jsem, až najezdím další kilometry. V současné době (po roce a 3 měsících od pořízení) mám ujeto 39 000 km, spotřeba dost kolísá, ale ať dělám, co dělám, pod 7 litrů na 100 se nedostanu. Nejezdím jako Niki Lauda, styl mé jízdy je spíš plynulý, dost umírněný, ale žádné courání. Střídám všechny druhy terénu a typů silnic, dálnice nevyjímaje.

Prodejce mne sice stále ujišťuje, že auto se musí "rozpohybovat", ale za 39 000 km v relativně krátké době je snad už rozpohybované dost. Chci-li jet trochu svižněji nebo dokonce ostřeji, není problém se dostat ke spotřebě 8 l nebo víc. A to všechno bez klimatizace, s ní to bývá mnohem větší hrůza - mezi 9 i 10 litry.

Před nedávnem jsem se vrátil z opravdu dálkové cesty, během 3 dnů jsem ujel 2100 km převážně po dálnicích. Nejel jsem rychleji, než 120 km/h, tuhle rychlost se mi dařilo bez problémů stále udržovat. Spotřeba se ustálila na 7,5 l/100 km, ovšem opět bez klimatizace (naštěstí ji nebylo třeba použít).

Máti si ve stejnou dobu jako já Cerato pořídila nové Rio, má najeto o polovinu míň, ale spotřebu má také dost děsivou - s 1.4 benzín se pod 7 litrů dostane málo kdy, v trochu hornatém terénu i tohle auto spolyká klidně 8 nebo víc.

Pomalu, ale jistě docházím k následujícímu závěru: KIA nabizí auta s dost bohatou výbavou za vcelku slušnou cenu, ale motory (alespoň ty, se kterými mám zkušenost) nejsou nikterak oslnivě výkonné, ale za to dosti neúsporné (ve srovnání např. s motory podobných parametrů montovaných do Škodovek). Pokud KIA nepřijde s něčím převratným, začínám si být jist, že Kiu mám poprvé a naposled, další auto od tohoto výrobce si nejspíš nepořídím. Jak jsem nadšený z pohodlí obou aut, ekonomikou jejich provozu jsem dost znechucen. I přes to, že tankuju (alespoň doufám) kvalitní benzín. :? :?

ivošek
Příspěvky: 37
Registrován: sob srp 12, 2006 9:46 am

Re: Další zkušenosti s Kia Cerato

Příspěvek od ivošek » pon črc 09, 2007 8:57 am

Cerato píše:Vážení, na dost dlouhou dobu jsem se odmlčel. Vyčkával jsem, až najezdím další kilometry. V současné době (po roce a 3 měsících od pořízení) mám ujeto 39 000 km, spotřeba dost kolísá, ale ať dělám, co dělám, pod 7 litrů na 100 se nedostanu. Nejezdím jako Niki Lauda, styl mé jízdy je spíš plynulý, dost umírněný, ale žádné courání. Střídám všechny druhy terénu a typů silnic, dálnice nevyjímaje.

Prodejce mne sice stále ujišťuje, že auto se musí "rozpohybovat", ale za 39 000 km v relativně krátké době je snad už rozpohybované dost. Chci-li jet trochu svižněji nebo dokonce ostřeji, není problém se dostat ke spotřebě 8 l nebo víc. A to všechno bez klimatizace, s ní to bývá mnohem větší hrůza - mezi 9 i 10 litry.

Před nedávnem jsem se vrátil z opravdu dálkové cesty, během 3 dnů jsem ujel 2100 km převážně po dálnicích. Nejel jsem rychleji, než 120 km/h, tuhle rychlost se mi dařilo bez problémů stále udržovat. Spotřeba se ustálila na 7,5 l/100 km, ovšem opět bez klimatizace (naštěstí ji nebylo třeba použít).

Máti si ve stejnou dobu jako já Cerato pořídila nové Rio, má najeto o polovinu míň, ale spotřebu má také dost děsivou - s 1.4 benzín se pod 7 litrů dostane málo kdy, v trochu hornatém terénu i tohle auto spolyká klidně 8 nebo víc.

Pomalu, ale jistě docházím k následujícímu závěru: KIA nabizí auta s dost bohatou výbavou za vcelku slušnou cenu, ale motory (alespoň ty, se kterými mám zkušenost) nejsou nikterak oslnivě výkonné, ale za to dosti neúsporné (ve srovnání např. s motory podobných parametrů montovaných do Škodovek). Pokud KIA nepřijde s něčím převratným, začínám si být jist, že Kiu mám poprvé a naposled, další auto od tohoto výrobce si nejspíš nepořídím. Jak jsem nadšený z pohodlí obou aut, ekonomikou jejich provozu jsem dost znechucen. I přes to, že tankuju (alespoň doufám) kvalitní benzín. :? :?
Nejsem přesvědčen, že právě škoda má motory úspornější, ale je to jen názor..
Každopádně ve všch testech, které jsem zatím četl jsou benzinové motory od škodovek slabé s vysokou spotřebou v porovnání s konkurencí.
Nemyslí, že by 7 litrů na 1,4 mělo být hodně, každopádně se při tomto objemu projeví kde jaké sešlápnutí plynu, proto kolísání..
Co se cerata týče, tak u něj asi ta 1,6 nebude skutečně oslnivá, ale opět, vezmu-li v potaz 1,6 od škodovky, např. v octavii, pochybuji, že se dostanu se spotřebou na lepší čísla..
Co se týče škodovek a spotřeby, tak TD určitě se spotřebou bezkonkurenční, ale ten výkon a hrubý chod!!

Odpovědět