KLIMATIZACE

Odpovědět
carepa
Příspěvky: 6
Registrován: ned pro 10, 2017 7:51 pm

KLIMATIZACE

Příspěvek od carepa »

Ahoj všichni. Mám dotaz ke klimatizaci (1,6 GDI). Mám manuální, doteď v pohodě. Po 200 km dálnice v Rakousku (při 130 km, asi 3,5 tis. otáček) mi najednou přestala chladit (šel z toho mírně studený vzduch i když jsem přepnul na 4 otáčky ventilátoru a chlazení na max; venkovní teplota 31, za oknem jak ve skleníku). Po přestávce na parkovišti cca 15 min. se to po zapnutí tvářilo, že to bude fungovat, ale za 5 minut znovu - tak jsme se zapotili... Na druhý den okresky v ČR, chlazení stíhalo OK.
Je možné, že se to nějak přehrálo a má to pojistku, která někde sníží výkon klimatizace - to je asi blbost. Ale čím by to mohlo být? Myslíte, že je to na servis? Tam to zapnu a řeknou, že funguje...
Díky za každou radu :D
Reklama
 

Čičo
Příspěvky: 16
Registrován: stř kvě 17, 2017 12:39 pm

Re: KLIMATIZACE

Příspěvek od Čičo »

Tá „poistka” sa volá snímač tlaku klimatizácie - pri nedosiahnutí/prekročení stanoveného tlaku vypne kompresor. Ale je to len dôsledok inej príčiny - napr. pripchatého expanzného ventilu.
carepa
Příspěvky: 6
Registrován: ned pro 10, 2017 7:51 pm

Re: KLIMATIZACE

Příspěvek od carepa »

Dík za tip.
Ze servisu KIA mi odpověděli:
"Vámi popisové příznaky bych viděl na zamrznutí výparníku při maximálním výkonu klimatizace. Pokud výparník rozmrzne následkem dočasného odstavení kompresoru, obnoví se funkce klimatizace. Jedná se přirozený jev pro ochranu klimatizačního systému AC."
Tak jsem to potom neřešil a další cesty v pohodě... možná bylo menší horko :lol:
marsalek
Příspěvky: 4
Registrován: stř bře 23, 2022 9:50 pm

Re: KLIMATIZACE

Příspěvek od marsalek »

Ahoj, kdyz klimatizace casem ztrati cast chladiva a potrebuje jet na plny vykon (plny zdvih kompresoru), je ve vyparniku nizsi tlak (nez obykle) a chladivo zacne varit (=vyparovat se) uz pri nizsi teplote - asi jako pri vareni vody na Mount Everestu. Takze chladivo vre ne az pri napr. +4°C ale uz napr. pri -5°C a na tak studenem kovovem vyparniku zacne namrzat zvenku vzdusna vlhkost. Vyparnik se obali ledem a klima temer nechladi. Kdyz vypnete klimatizaci nebo zastavite na parkovisti, za deset minut led odmrzne a pod autem najdete velkou louzi.

V tomto pripade bych nejprve nechal doplnit chladivo a otestoval za vysokych teplot, jestli klima pri max. vykonu (nejnizsi nastavena teplota, nejvyssi otacky ventilatoru) chladi bez zamrzani.

Muze byt vadny i snimac teploty na vyparniku, ale obavam se, ze jeho udaj neni dostatecne zohlednovan pri rizeni klimatizace :-(

Kaja
Odpovědět